/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Regclean
Fra : BerndJ
Vist : 676 gange
45 point
Dato : 05-03-04 16:49

Her på Kandu har jeg læst om registreringsdatabase og regclean. Kan nogen forklare lidt mere om en regclean - hvor finder jeg den, hvordan køres den og hvad gør den for mig og min computer??

Tak!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 17:10

http://download.com.com/3000-2094-881470.html?tag=list Du finder den her og den kan holde orden i din registreringsdatabase den kan rette op på evt problemer men man kan også få lavet en masse rod så brug den med omtanke og følg anvisnunger
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 17:10

Ups anvisninger

Kommentar
Fra : palleandersen

Dato : 05-03-04 17:18

Programmet regclean er lavet af Mrcrosoft og kan downloades fra bla. dette sted:
http://download.com.com/3001-2094-881470.html
Du kan læse om programmet på denne side:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q299958
Mvh.
Palle Andersen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-04 17:25

Kan være, Palle Andersen. Der er lavet en bunke af den slags programmer og det dårligste jeg har prøvet var det fra Microsoft, og som mig bekendt kun understøtter Win 98/NT.
Det Sune henviser til er noget mere avanceret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 17:30

Fy Bjarne skynd dig at løbe - det er samme programversion

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-04 17:35

En lille forveksling, men så må han hellere finde en anden hvis der ikke er tale om Win 98 og det kan jeg nemt gøre hvis andre ikke gider.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 55 point
Dato : 05-03-04 17:37
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-04 17:42

I skulle prøve den der Regcleaner som jeg satte link til. Den kan en hel del spændende, men den kan som Sune skriver også lave ravage. Der er dog en backup i den så man kan omgøre handlingen.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-04 17:43

Der er endda sprogindstillinger og mulighed for deaktivering af opstartsfiler mm.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 05-03-04 17:45

Tak for svaret BjarneD - endnu en gang !!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-04 17:49

BerndJ med hensyn til funktionerne så er det lettere at forklare hvis du har programmet og der er for øvrigt en fin forklaring på den side jeg gav link til.
Med rigtig brug af regcleaner vil din computer kunne holdes frisk, og laver du andre fornuftige oprydninger vil du kunne holde den kørende som da det hele var nyinstalleret.
Regcleaneren kan fjerne unødvendige referencefiler fra registreringsdatabasen og du kan se hvilke programmer der er registreret.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 05-03-04 20:34

Helt enig - redcleaner er tilsyneladende helt fint at arbejde med, og slet ikke så svært at forstå som jeg umiddelbart frygtede. MEN (og der er jo åbenbart altid et MEN ...) : programmet lister nogle programmer (eller programstumper) som jeg aldrig har hørt om før. Og (som du, Bjarne D måske ved) har jeg for ganske nylig (3 dage) lagt WinXP og alt andet ind på en ny harddisk ... så jeg undrer mig over hvor de programmer kommer fra og hvor på C de ligger. Jeg kan ikke genfinde dem på stifinderen, og ej eller hos AIDA32.
KANDU / Kender du en metode at finde frem til programmerne således at jeg kan - med rimelig sikkerhed - afgøre om de også kan slettes??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-04 20:49

Jeg vil ikke anbefale dig at slette noget du ikke ved hvad er.
Aida kan vise dig utroligt meget, men det program søger ikke så dybt efter oplysningerne som Regcleaner, der lister op hvad der findes i registreringsdatabsen, der er nerven i Windows.
Hvis du vil se hvad der regulært ligger af programmer kan du kigge under Afinstallations menuen i Regcleaner og hvis du finder noget der du ikke mener at have brug for kan du godt afinstallere, ikke fjerne, fjern det valgte må kun bruges til at fjerne rester fra dårlige afinstallationer.
Hvis du går i værktøjer kan du finde (vælg dansk i indstilinger) registreringsoprydning og der kan du vælge ubrugt fil reference finder den er normalt sikker at bruge. Hvis maskinen bliver ustabil skal du starte op i fejlsikker og bruge backup til at gendanne. Fejl kan ske hvis der en alvorlig fejl på computeren der får regcleaner til at misforstå informationerne.
I starten skal du bare nøjes med at se hvad der er på maskinen så du bliver fortrolig med det og du skal være klar over at det du ser under programmer er også dele af funktioner der er nødvendige af forskellige årsager.
Du spørger bare videre her, men husk lige at jeg ikke sidder bag tastaturet altid