/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kat i fly
Fra : AndersTvede
Vist : 469 gange
50 point
Dato : 05-03-04 11:26

Hva gør man hvis katte skal til udlandet med fly. ifølge mærsk air mpå katten veje 10 kg. men hvis den er tungere hva skal man så gøre? Skal den på slankekur?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 11:29

Der er vel ingen regel uden undtagelser men prøv at ringe til dem og spørg Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 11:30
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-03-04 11:34

Selvfølgelig må du have en kat med der vejer mere end 10 kg.
Den kommer så blot ind under andre dyr der vejer mere, mod heraf større betaling.

ellebye

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-04 11:55

Hvis du skal have den med i kabinen, har flyselskaberne et limit. For hunde plejer det at være 5 kg. Jeg har dog haft hunde med, som vejede lidt mere, de er aldrig blevet kontrolvejet. Så jeg ved ikke, hvor dine 10 kg kommer ind. Hvis det er i transportrummet, mener jeg som ellebye, at det kun er et spørgsmål om betalingens størrelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-04 12:58

Den vægt, der bliver angivet, er sikkert den maksimale vægt, hvis katten skal være i kabinen.
Hvis katten vejer for meget, har de fleste flyselskaber transportkasser til større husdyr (hund eller kat).
Kassen bliver så anbragt i et dertil indrettet rum i nærheden af anden bagage.
Jeg har selv tidligere haft min schæferhund med, og den vejede mere end 10 kg.
Ring til det flyselskab, som du skal rejse med. Hvis det er til udlandet skal du undersøge om katten skal vaccineres først.
http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Kat_Rejse_med_kat/tema_kat_rejse_med_kat.html

mvh ans

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 05-03-04 19:44

hejsa!
Er det obligatorisk, at man skal oplyse, hvilket dyr man har i kurven (hund eller kat)Jeg spørger fordi forskellen i vægt, må være underordnet??
Mvh. La.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-03-04 08:05

Liseaa.
Nej, det kan ikke siges at være obligatorisk. Men holdningerne er vidt forskellige fra selskab til selskab, derfor gør man klogt i at få noteret på billetten, at man har fået tilladelse til transport af dyret, -hvis vi taler kabine.
Samtidig skal man sikre sig en sundhedsattest fra dyrlægen, samt at alle krav er opfyldt alt efter hvilket land man skal til, og flyselskab man rejser med. Husk at have dyrets papirer på dig, og ikke i medfølgende bagage (ok, indrømmet, det er prøvet).

Man skal her også været opmærksom på mellemlandinger/skift.

I bund og grund drejer det sig om at lave et godt hjemmearbejde, for der kan ikke generaliseres på det spørgsmål.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 06-03-04 17:57

hej gfha! Tak så blev jeg så meget klogere... La

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:16

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : AndersTvede

Dato : 16-03-04 21:50

Tak for svaret qfha.