/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fdisk, error writing, men desværre !!!
Fra : siu
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 25-04-02 21:35

Jeg har nu forsøgt med begge forslag, men desværre dur ingen af dem, der gives stadigvæk fejl ved formatering ...
Hentede også et format program fra free-fdisk, men dette kunne slet ikke starte.........Fandt en fdisk fra win98, den kunne opdele i part. uden fejl ved integritet, men desværre, er der fejl ved format, men det er også stadigvæk den samme format jeg bruger, måske hvis der er nogen der ved hvor jeg kan få format fra win98, jeg har forsøgt på microsoft hjemmeside, men kunne ikke finde noget umiddelbart. Jeg delte derefter disken op i 2 part. d-drevet kunne formateres uden fejl !!!, men stadigvæk fejl ved c:, forsøgte så at install. win95 på d-drevet, men det kan man ikkke fandt jeg ud af, så slette jeg den primære part. og beholdte kun den secondære, dvs. jeg så havde det tidligere d-drev som c-drev, med desværre så kan man ikke gø're sådan, kunne stadigvæk ikke install. win95, sagde den ikke kunne finde drevet, selvom jeg godt i dosbox kunne se det.... Det der er underligt ved alt dette, er at harddisken fungerede fint indtil jeg slettede part.så hvorfor fa... kan jeg så ikke oprette/formater den igen.......

Er der nogen gode forslag til hvordan jeg evt. kan komme op at køre igen.......

mvh.

Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 21:18

Det ser ud til at du skal prøve at Low-level formatere din HD.
Den sletter alle data, som den var helt ny fra frabrikken...
Det er dog vigtigt, har jeg fået at vide, at du bruger et program fra dem
der har fremstillet HD'en...

Prøv

-Salva

"siu" <siu.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:oQYx8.3067$kp3.304033@news010.worldonline.dk...
> Jeg har nu forsøgt med begge forslag, men desværre dur ingen af dem, der
> gives stadigvæk fejl ved formatering ...
> Hentede også et format program fra free-fdisk, men dette kunne slet ikke
> starte.........Fandt en fdisk fra win98, den kunne opdele i part. uden
> fejl ved integritet, men desværre, er der fejl ved format, men det er
> også stadigvæk den samme format jeg bruger, måske hvis der er nogen der
> ved hvor jeg kan få format fra win98, jeg har forsøgt på microsoft
> hjemmeside, men kunne ikke finde noget umiddelbart. Jeg delte derefter
> disken op i 2 part. d-drevet kunne formateres uden fejl !!!, men
> stadigvæk fejl ved c:, forsøgte så at install. win95 på d-drevet, men
> det kan man ikkke fandt jeg ud af, så slette jeg den primære part. og
> beholdte kun den secondære, dvs. jeg så havde det tidligere d-drev som
> c-drev, med desværre så kan man ikke gø're sådan, kunne stadigvæk ikke
> install. win95, sagde den ikke kunne finde drevet, selvom jeg godt i
> dosbox kunne se det.... Det der er underligt ved alt dette, er at
> harddisken fungerede fint indtil jeg slettede part.så hvorfor fa... kan
> jeg så ikke oprette/formater den igen.......
>
> Er der nogen gode forslag til hvordan jeg evt. kan komme op at køre
> igen.......
>

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-02 23:32

Prøv først som en anden foreslår at lowlevel formattere disken.

Prøv derefter at se om du kan få fat i en demo udgave af partition magic, hvis dette findes,
hvis ikke ville jeg anbefale at du anskaffede det. den burde kunne løse dine problemer,
jeg har ihvertifald set nogle underlige ting, som den uden problemer reddede...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-04-02 01:20

Hej Siu!

Jeg synes du skal gøre som Salva foreslår og derefter tildele ham point!

Hvis jeg ellers skal være med må du lige sende det oprindelige spørgsmål!

Men mener jeg at du skal køre Low level format fra den DOS-version der fulgte med Windows 95 og derefter opdeling med Fdisk og formatering og gør det fra DOS selvom Windows95 er hurtigere til at formatere.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 27-04-02 06:21

Det er vigtigt, at boot partitionen ligger i starten af disken. Derfor kan du ikke installere Windows på d:\ partitionen.
Det er rigtigt hvad zonker skriver med partition magic. Det er et udmæket program, hvor du også kan se, hvor de foskellige partitioner rent fysisk ligger på en harddisk.

Kommentar
Fra : siu

Dato : 27-04-02 10:58

Hej igen.............

Clausen: Jeg har udført fdisk /mbr uden fejl på det aktuelle c-drev, uden fejl, men stadigvæk virker det ikke...

Partion magic viser korrekt part, boot record, og der er mulighed for at formater, jeg har prøvet det hele, slette, oprette, formater igennem partion magic, men det er aldrig lykkeds for mig at formater uden fejl på c-drevet, kun på d..

Salva: så der skal nok en low-level formatering til.......prøver at skaffe det..........men det er jo den sidste mulighed.

Kommentar
Fra : siu

Dato : 07-06-02 18:50

Jae, du opgiver jeg snart........Har søgt fra Herodes til Pilatus efter et low-level pgm til HITACHI DK238A-43, men jeg kan ikke finde noget.....Er der nogen der har et godt forslag???

Mvh.

Søren

P.S. Hvis ikke så smider jeg den i skraldespanden og lukker dette indlæg