/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boot menu
Fra : alion
Vist : 419 gange
25 point
Dato : 15-05-01 18:26

Ved at lave en Fdisk og derefter installere Win98 og WinMe kommer der så også en menu under opstarten hvor jeg kan vælge enten det ene eller det andet styresystem?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-05-01 20:25

Jep... Det gør der !

Jess Pedersen

"alion" <alion.news@kandu.dk> wrote in message
news:WMcM6.11612$zv2.1530704@news010.worldonline.dk...
> Ved at lave en Fdisk og derefter installere Win98 og WinMe kommer der så
også en menu under opstarten hvor jeg kan vælge enten det ene eller det
andet styresystem?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 25 point
Dato : 15-05-01 21:05

Tue, 15 May 2001 16:25:53 GMT, skrev "alion" <alion.news@kandu.dk>:

>Ved at lave en Fdisk og derefter installere Win98
>og WinMe kommer der så også en menu under
>opstarten hvor jeg kan vælge enten det ene eller
>det andet styresystem?

Nej, du skal bruge en bootmanager, enten Power Quests Boot Magic eller
en af dem, der er på http://www.tucows.com.

Du kan heller ikke uden videre installere Win 98 og Win Me på samme
maskine.

Du er nødt at skjule den partion, hvor den først installerede Win er.

Eller installere på to harddiske og så pille den først installerede
fra, når du vil installere Win nr. 2 og så bruge en bootmanager.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 15-05-01 22:24

Det er et tricky spørgsmål. Win98 og Win ME laver ikke deres egen bootmenu når de opdager hinanden som FX Win2k gør når den opdager at der allerede er et OS installeret. Du skal ind og lave (eller rette) i filen boot.ini der ligger skjult i roden af C:\. Men det nemmeste er nok at bruge en bootmanager som Knud nævnte.

Godkendelse af svar
Fra : alion

Dato : 16-05-01 02:52

Tak for svaret Knud Gert Ellentoft.