/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grønne nummerplader
Fra : bauchmann
Vist : 7369 gange
20 point
Dato : 04-03-04 22:17

Jeg ved ikke om det er det rette forum jeg er kommet til, men jeg prøver. Vi har en beboer af fremmed herkomst her i bebyggelsen. Han har lige udskiftet bil og dren er på grønne plader. Jeg har 2 andre som også er udlændinge. Kan en af jer give mig et svar på, hvorfor grønne plader.
Torben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-04 22:19

Det er de nye økologiske *SS* Mvh Sune

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-04 22:19

Er det ikke såkaldte grænseplader?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 22:20

De tilhører er konsulat (hvis pladerne er danske)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 22:22

Kan forveksles med norske plader der også kan være grønne.
Tidligere kørte de med et CD skilt. Nu er det grønne plader.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-03-04 22:24

På dette link, kan du læse/se mere omkring nummerplader i det hele taget.
http://nrpl.dk/index.php

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 04-03-04 22:25

Diplomatplader er blå. Det med det norske, forstår jeg ikke, når han bor her og har gjort i 2 år.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 22:27

Blå refi. CD nr. plader er blå

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-03-04 22:34

gå ind og spørg manden, han ved det bedre end nogen af os!
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 22:34

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 22:38

Nej - det var tidligere de var blå.
Jeg er ret overbevist om at konsulatplader er grønne nu.
Men kan da overbevises.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 22:42

http://www.politi.dk/nummerplader/Side_1_registrering_og_priser.htm
Næsten nederst på siden:
13 Biler (diplomater) Blå 76000-76999

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-03-04 22:43

Jeg bor i Hellerup hvor der bor et hav af diplomater, og herude vælter det altså med BLÅ nummer plader *s*

Det er dog kun diplomater med portefølje (ambassadører, attacheer o.lign.) der har de blå plader, konsuler og andre har almindelige nummer plader, men er markeret med et CD skilt

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-03-04 22:47

bauchmann

de grønne plader er Norges svar på vores gule plader.

per

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 04-03-04 22:48

Næsten den samme side som "alka", men her kan du se form og farve, og der
er ikke nogen grønne. http://nrpl.dk/1966-high.php

Jeg har i 23 år arbejdet et sted, hvor jeg så nr.pl. hele
dagen, og jeg har aldrig hørt om grønne nr.pl. til personbiler.
Men før i tiden, var traktorer til landmænd, registret på
grønne plader. Såååå måske de har fundet en gammel traktor

Mvh
Mone

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 04-03-04 22:48

Tja - du har nok ret må jeg desværre erkende - for det her ligner løsningen

Køretøjer som Centralregisteret for Motorkøretøjer har fritaget for registrering idet de køretøjerne har fast tilknytning til flyvepladser, forsynes med særlige nummerplader. Disse er af normalt nummerpladedesign, har rød baggrund og kant med hvide bogstaver og tal. Tidligere var disse nummerplader grønne med sort skrift. Numrene har bogstavkombinationen RF og numrene er antagelig startet fra 20 000.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 22:49

Kan selvfølgelig være 3 nordmænd ??????

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-03-04 22:51

refi

de vogne du ser i lufthavnene med grønne nr plader er også Norske tilhører SAS afd. Norge

per

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 22:53

Det er gamle lufthavnsnummerplader, Per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 22:53

Jamen så må det jo være nordmænd.
Jeg ved godt de norske "gule" er grønne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-04 22:54

Det jo det jeg sir Økologiske til traktorer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 22:59

Bortset fra at dem til traktorer nu ligner dem der sidder bag på registrerede knallerter bortset fra at de sidder foran.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 23:05

Man må da kunne se om der er et N bagpå bilen.
Vi har her i nabolaget en nordmand på grønne plader (varebil)
Hvis han bare rejser hjem af og til kan han sagtens køre på udenlandske plader.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 23:07

Lad os nu få spørgeren ud og kigge på bilen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-03-04 23:16

nej spørgeren må ind og spørge manden, selvom han taler norsk er det den nemmeste løsning!
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 04-03-04 23:21

Har´talt med den lokale sherif og han fortæller at de grønne nummerplader er det der svarer til vores gule plader. Han kunne dog ikke oplyse noget om den norske momsregel og om der er de samme regler som i Danmark, hvor også private kan køre og eje en gulpladevogn.

Peter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 23:25

Så er det jo en nordmand

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-03-04 00:26

Hvad har jeg hele tiden skrevet NORMAND

per

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 05-03-04 02:00
Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 02:09

"bibsamie"
Sagde jeg også allerede i starten (men vi gik jo ud fra de var danske), men hvis de er norske er det jo diplomatplader - norske diplomatplader, for det er vel næppe en varevogn.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 05-03-04 07:53

Det er norske "guleplate"biler, som ikke er beregnet til passasjerer på baksetet - bilen har ikke et! Og det heter NORDMANN.

Hilsen meg!!!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-03-04 07:58

ockendon

undskylder NORDMANN

per

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-03-04 08:59

Forstår ikke hvad han siger da han kommer fra Afrika.
Torben

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 05-03-04 10:23

Bauchmann, har du prøvet med engelsk? Og Per, du er undskyldt, det er ikke mange danskere som kan skrive NORDMANN. Også selv om jeg ikke er mand... Pussig nok, jeg har aldrig stødt på ordet NORDKVINNE, så jeg tror jeg vil skrive til Norsk Språkråd.....

Skal vi ikke snart få afklaret dette om grønne nummerplater?

Ann

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 05-03-04 10:37

Tak for svaret refi. Jeg har fået hans satter til at være tolk. Grønne plader skal der ikke betales afgift af, og gives kun til udlændinge. Der er hans svar. Jeg vil takke jer alle for de gode kommentarer.
Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 12:40

selv tak