/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
pallebhansen
Fra : ofa
Vist : 524 gange
300 point
Dato : 04-03-04 20:51

trådløstnetkort/usbkabel" spgm

Du svarede jesper på spgm;men hvorfor kabel på trådløs???
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 21:01

Det er nok en lille antenne.

Ellebye

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 04-03-04 22:09

Sådan en trådløs USB fætter, er lidt bredere end godt er. På mange bærbare kan den ikke sidde i USB stikket for "nabo" stikke f. eks strømkabel. Derfor leveres de fleste med et almindeligt USB kabel som så sættes imellem. Kan også bruges til at placere, den mere hensigtmæssigt i forhold til antennen på switch/router.

Mvh Micjo

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 05-03-04 00:04

Ja jeg svarede Jesper, som nok har en ældre computer han vil trådløs på internettet med, han kunne så vælge mellem: Et USB-trådløs netkort, en trådløs USB-stick, et PCI-kort trådløs til indbygning.
Han havde så købt det første, som typisk kommer med en ledning på 0,5 m, han fandt ud af at han ikke kunne få signal fra sin arbejdsplads og hen/op/ned til sin router, som nok var placeret i den anden ende af huset, hvor antenne/ADSL kom ind, og hvor der somregel kun er et stik.
Han havde så købt et billigt USB kabel til at forlænge op/ned hen i samme etage el.lign. for at få bedre signal, og det virkede ikke.
Og så kom hans spørgsmål til os: Hvor langt et USB-kabel kan jeg bruge.
Løsningen var at ringe til Elsborglink, som jeg foreslog ham, (De sælger kun Linksys produkter, og ved så alt om dem) han fik tilsendt et kvalitets-USB-kabel på 5 m, og kunne så få signal.
NB. Signal havde han sikkert også fået hvis han havde købt et PCI-kort trådløs til indbygning, da de forstærker meget mere.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ofa

Dato : 05-03-04 07:48

Tak for svaret pallebhansen.Rent umiddelbart var det spgm ,kabel t/trådløs jeg studsede over,men tak
Mvh Ole

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 05-03-04 08:43

ikke helt rigtig PalleB.
Elsborg fortalte at Wusb'en "trak" bedre signal end pci-kort, og at det helt klart var den bedste løsning.
Mvh Jesper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-04 16:23

Ja når den kommer 5m tættere på, for en medarbejder fra Elsborg fortalte mig i sin tid, at de lå meget "tæt", men at PCI-kort var det mest stabile og havde et lidt stærkere signal. Men hvad skal man tro, tjaa.
Men dette spørgsmål var også fra ofa`s side, møntet på hvad du mente med kabel/trådløs
VH Palle Hansen