/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sådan ser jeg ud ????
Fra : gamle61
Vist : 353 gange
50 point
Dato : 04-03-04 20:50

http://www.kandu.dk/dk/tip/6944 - der venligst blev tilsendt mig , og som jeg synes var en vældig ide - lidt rod har man vel altid - jeg udskriver tippet og følger det slavisk og opdager til min gru at den vigtige fil (msconfig) ikke er på sin plads , lidt har man jo lært af jer , så jeg går tilbage og søger den i KØR - der er den så , men oh ve og skræk , nu er der ingen - startupreg og startfolder- så nu er jeg på herrens mark - er min maskine vanskabt , eller er det en "and" den gode mand har sendt mig - håber i kan hjælpe - på forhånd tak - mvh. gamle61

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 20:54

Godt nok et underligt tip! Hvad kører du med af operativsystem?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 20:56

Hvis du bruger winME, 2000 eller XP, kan du prøver med en systemgendannelse som en start.
Hvis dette ikke hjælper kan du blot geninstallere windows igen oven i den eksisterende, og du vil få de manglende filer tilbage.

Men som der stod i tippet, på eget ansvar og det kan man så lære af.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 04-03-04 20:57

xp prof/mikrosoft2003 - mvh gamle61

Kommentar
Fra : myg

Dato : 04-03-04 20:57

På min XP Home maskine ligger der en msconfig.exe i
c:\windows\ServicePackFiles\i386
samt en pakket udgave i
c:\windows\i386

På min 2000 maskine er der INGEN - dvs. der er en msconf.dll men det er vel en anden sag.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 21:00

Tror osse en geninstall vil være på sin plads! Problemet med tips her på Kandu er åbenbart at de ikke er gennemcheckede

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 04-03-04 21:01

ellebye - jeg mangler ingenting - sy nes bare det var så go' en ide , at jeg ville rydde op , og at det så ikke kunne lade sig gøre - det er grunden til at jeg er faret i tastaturet - mvh. gamle61

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 04-03-04 21:01

Hej 'gamle61'
Har præcis den samme oplevelse som du beskriver. Jeg var dog ikke så klog at søge i Kør, som du.
Har dog efterfølgende prøcet Kør/Msconfig - og her kommer Systemkonfigurations-programmet frem. Men i Regedit ligger den ikke som beskrevet i ovennæbnte Tip.

Håber der kommer et svar til 'os'.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 04-03-04 21:06

nu må i ikke hidse jer op - der er ingenting sket , det kører som det skal , jeg synes bare den er begyndt at være lidt langsom i opstart , så da den her go'e ide kom , ville jeg prøve det - men det lykkedes ikke - og jeg lavede ingen ulykker - mvh. gamle61

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 04-03-04 21:29

Ja jeg kan ikke se fidusen i tippet, men det er nok fordi jeg kun bruger Msconfig til det den er beregnet til, nemlig diagnosticering.
Hvis man i stedet fjerner strengene i registreringsdatabsen under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
vil man være fri for dem og de pågældende filer startes ikke sammen med windows.
Man skal bare fjerne de registreringer man har haft deaktiveret i Msconfig og så er der ikke noget at rydde op i senere.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 04-03-04 21:35

prøver , BjarneD , og håber det er bedre - kommer tilbage enten med point til dig eller nyt råb om hjælp - mvh. gamle61

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 04-03-04 21:43

Tak for svaret BjarneD.
oki - det var bare noget der duede , og alle de ting mellem skråstregerne var hvor de skulle være
hav en god dag , ja flere - mvh . gamle61

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 21:44

Hold nu lidt igen med de point.
Nu skal du jo ikke slette hvad som helst.
Det er bare en anvisning på hvor man sletter de filer der er deaktiveret via msconfig i stedet for at køre med deaktiveringer hele tiden, og det er i øvrigt samme sted de fleste virus bliver startet så man ikke kan slette dem ved normal Windows kørsel.
Lad nu være med at gøre noget du vil fortryde.
Hvis du ikke har brugt msconfig til deaktiveringer vil der heller ikke være noget at slette som tippet beskriver.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 21:45

Man skal i det hele taget ikke rode med registreringsdatabasen hvis man ikke ved hvad man laver.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 21:47

Nå du havde styr på det

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 04-03-04 21:49

så har jeg for en gangs skyld været heldig , der lå 7 programmer jeg ikke har brugt i et ½ år - og maskinen kører ihvertfald ikke ringere - mvh. gamle61