/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
backdoor på disk, selvom formatering.
Fra : nestea
Vist : 232 gange
50 point
Dato : 04-03-04 20:13

hejsa... jeg har haft en hacker inde på min pc som har smadret hele min pc, jeg har formateret den, men er bange for at han muligvis har lagt en backdoor på disken og kan udnytte den senere. hvis det har været en dygtig hacker kan der så lægge en backdoor på disken selvom den er formateret, og hvis ja hvordan fjerner man den så??? og hvordan er man helt sikker på at der ikke ligger noget nogle steder på computeren???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 20:16

Så skulle det være en boot backdoor virus! Nej tror du er rimelig sikker efter en formatering

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 20:19

Har du flere harddrev eller lægger filer ind fra disketter eller andet medie bagefter kan du ikke være sikker!

Kommentar
Fra : nestea

Dato : 04-03-04 20:22

hvad er en boot backdoor?? og hvordan fjerner man den???

Kommentar
Fra : penny

Dato : 04-03-04 20:27

prøv den here, så skulle du være rimlig sikker http://www.killdisk.com/
penny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 20:28

Det findes ikke! En bootvirus er en virus der ligger på bootsectoren på en floppydisk som regel: Når du formaterer overskriver du osse bootsektoren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 20:34

"nestea"
Hvad får dig til at tro at du har haft besøg af en "hacker"

Kommentar
Fra : penny

Dato : 04-03-04 20:35

til tedd, det er forskel på en hakker og en virus
penny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 20:42

Du kan osse lægge en backdoor ind via en virus penny! Men spørgeren kan føle sig rimelig sikker hvis han har formateret sin harddisk! Om det er en virus eller hacker kan forøvrigt gøre ligemeget. De er begge lowlife

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-04 20:42

Som tedd skriver, er der ikke nogen virus/backdoor efter en formatering, og med formatering menes formatering, og ikke som nogen tror at lægge Windows ovenpå noget existerende.
Har du flere hardiske, eller delt din hardisk i flere drev (hardiske er det jo ikke, men "drev"), kan du vente med at gå på nettet, indtil du har undersøgt dem for spyware (Ad-aware) og virus (AVG-Norton), så kan du være sikker på der heller ikke er noget på dem.
Og som han skriver: Det er måske smart at undersøge alle disketter og CDèr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nestea

Dato : 04-03-04 20:44

fordi han skrev til mig i et popup vindue at ham var på min pc og at den ville lukke ned om lidt- og det gjorde den så... og den opfører sig lidt mærkeligt nu selvom jeg har formateret...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 20:47

Hvilket operativsystem bruger du? Bruger du chatprogrammer som ICQ messenger eller lignende? Uanset hvad så kan han altså ikke smadre din PC medmindre han kan komme ind i bios!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 20:50

Under alle omstændigheder er det en amatør hacker da han sandsynligvis har direkte kontakt med din pc og det kan altså spores! lyder mere som drengestreger!

Kommentar
Fra : nestea

Dato : 04-03-04 20:55

jeg bruger winxp og han smadrede hele computeren på meget kort tid. en a mine kammerater måtte ændre nogle ting i floppy drevet og derefter kunne vi formatere med fdisk med meget besvær efterfølgene installerede vi winxp hvor den kom med nolge fejlmeldinger og det tog en halv dag for den at installere winxp.. winxp kører nu men synes det er noget ustabilt end førhen..

Kommentar
Fra : penny

Dato : 04-03-04 20:56

hvis du ikke har en god firewall, og antivirus, så bliver du angribet igen
Penny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 20:57

Hvad er der ustabilt ved det?

Kommentar
Fra : nestea

Dato : 04-03-04 20:59

det der er ustabilt er: at den "fryser" i ca. 30 sec. og lige pludselig tar f-secure al processor kraft specielt når jeg installere noget...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 21:01

Og du har opdateret alt security inde i windows update?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 21:02

Ja et antivirus program undersøger naturligvis alle filer når du installerer noget. Det skal det jo gøre hvis det er seriøst!

Kommentar
Fra : pertho

Dato : 04-03-04 21:16

"Det findes ikke! En bootvirus er en virus der ligger på bootsectoren på en floppydisk som regel: Når du formaterer overskriver du osse bootsektoren"

Næ, ikke nødvendigvis. De lægger sig også i bootsektoren på en harddisk.
Man man kan formatere bootsektoren med en Win98 startdiskette med kommandoen FDISK /MBR

Kommentar
Fra : penny

Dato : 04-03-04 21:27

har lige læst igenem hvad du har skrived, HVORFOR ændre nogle thing i floppy drevet?
tror det er der fejlen ligger nu.
Penny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 22:07

Det er osse det der sker ved formatering af harddisken pertho! Man sletter master boot record som MBR står for! Det du tænker på er at man kan fjerne en boot virus med den kommando, da der ligger en kopi af mbr på harddisken der så erstatter den mbr man sletter! Problemet er så bare om den kopi osse indeholder en boot virus! En formatering sletter osse mbr kopien! Udover det så er der ikke blevet lavet bootvirus længe, da alle antivirusprogrammer har idag har beskyttelse mod disse! Så det er ikke en bootbackdoorvirus, som jeg skrev tidligere, det var nærmest ment i spøg, da en bootvirus nok er den mest primitive virus der eksisterer, og jeg tror ikke der overhoved findes bootvirus mere!

Kommentar
Fra : penny

Dato : 04-03-04 22:20

det lyder som en dårlig joke, melder ud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 22:23

Det er en dårlig joke - samme spørgsmål var oppe at vende igår - da var det bare en diskette.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 23:19

Jeg syntes debatten stoppede ????????

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 05-03-04 12:44

Det er sikkert en virus (blastertypen) den popper op med at den lukker ned efter 60 sec.
Hvis ikke maskinen er opdateret bagefter og går på nettet, så finder den type virus selv vej.

Så det er vist ikke en hacker, men en virus.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:12

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:09

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 14:56

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen