/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
den syngende gris..
Fra : hoejholdt
Vist : 4668 gange
60 point
Dato : 04-03-04 18:09

Nu har jeg ledt højt og lavt - stadig uden held. Jeg mangler en video som hedder : "Den syngende gris" eller " Tina´s tryllespind". Dette er en tegnefilm som blev lavet i 1991 på dansk. Denne eksistere i dag på ganske få biblioteker. Men jeg vil gerne købe denne film!
Dette er et eventyr baseret på E.B Whites bog, om grisen der ikke ville dø. Der er også lavet en amerikansk udgave af denne : Charlotte´s web, men der er ikke dansk tale!
Er der nogle der ved hvor man få fingrene i en sådanne film???

Hilsen
Hoejholdt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-04 19:26

Jeg tror at du tænker på Babe, den kække gris http://www.axelmusic.dk/productDetails/5708758299114
den kan bestilles hos Axel music.
Jeg har selv set den mange gange.
mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-04 19:28

Der er også Babe, den kække gris kommer til byen.
http://www.axelmusic.dk/productDetails/5708758299190

Kommentar
Fra : hoejholdt

Dato : 05-03-04 10:33

Nej det er ikke Babe den kække gris! Det er en historie om en gris der bor på en gård og bliver gode venner med en edderkop. Den findes i en amerikansk version under navnet Charlotte´s Web. Den danske version hedder : Den syngende gris. Den er bygget op omkring bogen: Grisen der ikke ville dø. Jeg har bestilt den hjem fra et bibliotek, der er kun 3 film tilbage på de danske biblioteker... Og jeg må eje denne film..
Er der nogle dette siger noget?

Kommentar
Fra : hoejholdt

Dato : 05-03-04 11:16

Ups. den er selvfølge lavet i 1973..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-04 11:55

Nu har søgt lidt mere på nettet. Den danske udgave på den film du søger hedder: "Grisen der ikke ville dø"
Den har været vist i DR og omtalt i Troldspejlet http://www.dr.dk/zoom/troldspejlet/uger/uge1220.asp
Filmen kan fra den 24.03.04 lejes hos Playtime http://www.playtimeclub.dk/showmovie/?filmid=7962
og den er med dansk tale.
den kan købes med
danske undertekster http://www.softxchange.dk/docs/site/stock/showStockItem.asp?stockID=149109&mediaType=40&sort=7
mvh ans

Kommentar
Fra : hoejholdt

Dato : 06-03-04 15:16

Tak for det! Det er jeg super glad for. Du kan åbenbart mere med en søgemaskine end mig Tak!

Kommentar
Fra : hoejholdt

Dato : 06-03-04 15:18

Jeg har været inde og kigge på siderne. Det er ganske rigtigt den syngende gris "grisen der ikke ville dø", dog er dette part 2 - altså opfølger på den gamle.. snøft. Jeg har endnu ikke fået den gamle "origanale"..

Kommentar
Fra : anne73

Dato : 27-03-04 21:38

Hej til dig der søger "den syngende gris" eller "Tina´s tryllespind". Jeg har den amerikanske udgave optaget på vhs fra den gang jeg var barn. Kvaliteten er rimelig dårlig,- den er rimelig slidt. Vi elsker den stadig i min familie.
Hvis du kender til nogen der kan overspille den, er du meget velkommen. Den gang hed den "Den syngende gris" .
Mange venlige hilsner fra Anne.

Kommentar
Fra : hoejholdt

Dato : 02-04-04 14:10

tak for indlægget anne. den kan stadig købes i usa - så jeg har den mulighed. jeg vil dog gerne have den med dansk tale.. så er den mere børnevenlig

Kommentar
Fra : anne73

Dato : 02-04-04 20:44

Det er forståligt nok, men du er velkommen hvis det skulle misse. Håber for dig det lykkes.
Mange venlige hilsner fra Anne

Kommentar
Fra : Suanning

Dato : 23-04-04 16:42

Jeg har også søgt efter "Den syngende gris" i lang tid. Jeg optog den da jeg var barn og DR viste den på tv. Jeg har tidligere skrevet til DR og foreslået dem at sende den igen, eller spurgt om man kunne købe den igennem dem, men det kunne man ikke, og de havde ikke planer om at vise den igen lige på det tidspunkt jeg skrev. Du kunne jo prøve at tage kontakt til dem der står for ungdomsafdelingen i DR. Det kunne jo ske de til sidst overgav dem og viste den igen. Hvis du skulle finde den på dansk må du meget gerne skrive igen, for jeg har også kun kunnet finde den på biblioteker (som jeg ikke kan låne på) samt voll 2 der lige er udgivet.
Suanning

Kommentar
Fra : stines_dk

Dato : 10-09-04 14:18

Jeg har i dag skrevet til DR og spurgt om de ville vise filmen. Jeg har den faktisk i meget meget slidt og dårlig kvalitet på VHS, med dansk tale. Men den er ikke værd at overspille, så ringe er den, desværre.

Jeg håber de vender tilbage med noget positivt. Indtil da, leder jeg videre :)

/Stine
mail@stines.dk

Kommentar
Fra : askepot25

Dato : 01-10-04 13:51

Hoejholdt - jeg har lige som dig ledt og søgt efter "den syngende gris" i flere år. Dog uden held.

Jeg håber at Stine_dk's henvendelse til DR bærer frugt! Det er en skøn film og musikken er alletiders.

hvis nogen hører om hvor man kan købe filmen, vil jeg meget gerne vide det!

Mvh
Anja
afpdk@ofir.dk

Kommentar
Fra : stines_dk

Dato : 01-10-04 15:25

De skrev til mig at de ville skrive mit ønske op i deres døgnrapport. Mere ville jeg ikke høre. :)

/Stine

Kommentar
Fra : gule

Dato : 02-11-04 22:07

Den film har jeg også ledt efter rigtig længe! Børnene kan jo huske den fra deres barndom og vil gerne have at deres egne børn også oplever den. Men den er svær at finde med dansk tale.......... ØV
Giv venligst besked her på siden hvis nogen finder den..........

Kommentar
Fra : rikket

Dato : 21-11-04 21:10

Filmen "Den syngende gris" fra 1973 kan lånes på Herning Bibliotek. Det er den danske udgave, det skal dog også lige nævnes at ventelisten på filmen er lang. Jeg har selv lige haft den lånt, og det var et dejligt gensyn med grisen Georg og edderkoppen Tina.

MVH Rikke.

Kommentar
Fra : gule

Dato : 21-11-04 23:14

Dragør Bibliotek har den også. Jeg har den faktisk hjemme lige nu. Har ventet i månedsvis på den! Mit eget bibliotek skaffede den hjem til mig. Herligt herligt!

Kommentar
Fra : stines_dk

Dato : 22-11-04 05:55

hej Gule,

Er det sådan at du har 2 video'er og har mulighed for at overspille, så sender/betaler jeg meget gerne et bånd og betaler selv. porto m.m. samt evt penge du vil have for ulejligheden. jeg har jagtet filmen i årevis, stået i kø på biblioteket i årevis også.

Mvh Stine
mail(a)stines.dk

Kommentar
Fra : askepot25

Dato : 22-11-04 09:18

Hej Gule,

Jeg vil ligesom Stines_dk gerne have en kopi af filmen hvis du vil have ulejlighed med overspilning!

Mvh
Anja
afpdk@ofir.dk

Kommentar
Fra : gule

Dato : 22-11-04 09:58

Hej Stine
Jeg har prøvet at sende dig en mail, men den adresse du har skrevet virker ikke! Ellers kan du prøve at sende en til mig....
Hilsen Gule

Kommentar
Fra : stines_dk

Dato : 22-11-04 11:01

Hej Gule,

Det er mail@stines.dk . jeg skrev bare (a) for at undgå spam :)

/Stine

Kommentar
Fra : stines_dk

Dato : 22-11-04 12:27

Der er jo en pointe i at det ikke kan lade sig gøre - det er jo ulovligt at overspille bånd med mindre det er til privat brug.

/Stine

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-04 18:17

Jeg kommer ikke med en løftet pegefinger, men vil blot gøre opmærksom på, at det ikke er lovligt at kopiere materiale, der er lånt på biblioteket. Ej heller til eget brug.

http://www.njl.dk/hb/musik/tema/infokiosk/default.htm

Hilsen ans, der selv synes at "Den syngende gris" er alletiders.

Kommentar
Fra : gule

Dato : 22-11-04 18:26

Halløjsa! Hvem taler om at der bliver kopieret?????

Kommentar
Fra : gule

Dato : 22-11-04 18:26

Halløjsa! Hvem taler om at der bliver kopieret?????

Kommentar
Fra : stines_dk

Dato : 22-11-04 19:49

Som jeg skrev længere oppe :

Kommentar

Fra : stines_dk Dato : 22-11-04 12:27
Der er jo en pointe i at det ikke kan lade sig gøre - det er jo ulovligt at overspille bånd med mindre det er til privat brug.

/Stine

Kommentar
Fra : gule

Dato : 22-11-04 19:52

men man må åbenbart heller ikke til privat brug..........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-04 19:59

gule

Nej, man må heller ikke til privat brug.

Hvad du og andre vil gøre er jo op til Jer selv.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : stines_dk

Dato : 22-11-04 20:01

Nej, men sådan er det jo bare - nu har jeg været på bibliotek.dk og stille mig i kø til filmen - så må jeg bare håbe det bliver min tur også! :)

Kommentar
Fra : MetteNorge

Dato : 20-01-05 00:44

Min søster fandt denne skønne tegnefilm med dansk tale på et LOPPEMARKED! JA hvad gir i?! Her går man og leder og leder.... Nå men måske man skulle ud i loppemarkederne og lede der? Hendes film er også temmelig slidt men kan ses stadig. Elsker den tegnefilm! Ved i forresten at den blir genindspillet igen i USA og Julia Roberts skal lægge stemme til?! Glæder mig selvom den nu er bedst på dansk. Ha det....