/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Har en Gammel AcerPower stående....
Fra : silvermoon
Vist : 247 gange
20 point
Dato : 04-03-04 12:59

Den mangler en systemdisk af en art.... det eneste jeg ved om den er at der sidder en viking 4.5 i den!! En af mine venner har købt pc´er fra et firma der er gået konkurs, og hans kone skulle have en pc hun kunne lære at bruge! En eller anden har skrevet SCSI på den og PTC. Og smart som jeg er lovede jeg at finde ud af at lægge windows i!! men ligegyldigt hvad jeg gør siger den at der allerede ER et styresystem i den, men jeg kan ikke komme ind!! HVAD GØR JEG???? har absolut INGEN erfaring med SCSI, men ellers masser om pc.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 13:04

Kender ikke bæstet, men jeg ville nok besøge denne side og prøve at finde ud af hvordan maskinen er sat sammen og så arbejde ud derfra. Det er jo slet ikke sikkert at den vil egne sig til at køre som pc fordi man ofte lægger mere vægt på stabilitet end på kræfter i en server.
http://support.acer-euro.com/

Kommentar
Fra : silvermoon

Dato : 04-03-04 13:19

Takker .... skal jo lære noget nyt hver dag ikke!!
Silvermoon

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 13:32

Lad nu spørgsmålet stå for der kan måske dukke en op der kender den der Acer og det der er puttet i den.
Jeg vil tro at du skal have formateret harddisken før du kan installere. Til dette kan du bruge en Win 98 start diskette.

hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : silvermoon

Dato : 04-03-04 16:30

okay.... tak skal du have, ser om jeg kan finde en!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 16:50

Du kan finde bootdisketter (indholdet) her.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Bjarne

Kommentar
Fra : hvidovre

Dato : 08-08-04 08:17

jeg ville sætte en anden hd i som master evt låne den fra en anden maskine for så at sætte hd fra den det drejer sig om i som slave så kan du jo formatere den hurtigt og sætte den tilbage som master for så at installere styresystemet igen det er en simpel måde at komme over det på