/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP (virtuelle hukommelse) ?
Fra : cccf
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 04-03-04 12:43

Min Win xp skriver "den minimale virtulle hukommelse er for lille".???
Hvad betyder det udover at min pc er blevet utrolig langsom.
Min harddisk arbejder hele tiden. Hvordan afhjælper jeg det
Venligst cccf.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 04-03-04 12:46

-Gå ind i Kontrolpanel-System-Avanceret-Ydeevne-Indstillinger.
Der vælger du-Avanceret, under-Virtuel hukommelse- klikker du på knappen 'Skift'.
Den fil, som bruges til virtuel hukommelse, oprettes automatisk, når du installerer Windows XP, og den kaldes for sidefilen. Sidefilens størrelse er dynamisk og kan variere mellem en mininum- og maksimumstørrelse. Windows XP indstiller automatisk sidefilens minimumstørrelse til en halv gange størrelsen på computerens RAM-hukommelse og maksimumstørrelsen til tre gange sidefilens minimumstørrelse. Hvis du f.eks. har 256 megabyte RAM-hukommelse i computeren, bliver sidefilens minimumstørrelse 384 megabyte (1,5 x 256 = 384), og maksimumstørrelsen bliver 1152 (3 x 384 = 1152). Det er de anbefalede størrelser.
Når du har gjort dette klikker du på knappen 'Definer'. Du vil muligvis blive bedt om at genstarte computeren.
Hvis du laver sidefilen for lille, er det ikke sikkert Windows vil starte, så gør tingene med forsigtighed

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 04-03-04 12:59

Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvor meget ram du har? Og kører du ram krævende programmer, feks scannerprogrammer? Grunden til at din harddisk kører hele tiden er jo netop at du bruger den virtuelle hukommelse! Det kunne jo være en virus eller andet snavs!

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-03-04 13:51

Jeg har lige scannet for virus og fundet 3 stk "Trojan.adclicer"
i C:/system volume information/_restore
gad vide om det ikke var det.
cccf.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 14:02

Kunne være det!

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 08-03-04 14:45

Tak for svaret tedd.
Min WIN kører ikke stabilt så jeg tror jeg stadig har virus.
Jeg bliver nok nød til at starte forfra når jeg får tid. (formatering)
Venlig hilsen
CCCf.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-04 15:28

Har du prøvet at være inde på www.spywarefri.dk og bruge deres online værktøjer?