/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Min computer genstarter hele tiden
Fra : marc43
Vist : 395 gange
200 point
Dato : 04-03-04 12:09

Jeg ved ikke om mit spørgsmål hører under skærme, men jeg prøver alligevel.

Jeg har hidtil kørt opløsning 800x600, hvilket har været fint for mig. Nu har jeg så købt en Acer 17" fladskærm. De skal jo gerne køre 1024x768 så det ser godt ud, og det er også den opløsning/billedestørrelse jeg foretrækker. det mærkelige er bare, at når jeg vælger den høje opløsning så starter den enten op med fx. forkerte farver (kun 4) eller også begynder den at reboote flere gange og foreslår til sidst forskellige muligheder "fejlsikret tilstand osv." Hvis jeg sætter opløsningen til til 800x600 er der ingen problemer. Skærmen kan ifølge spec. klare 1280x1024,s å det skulle ikke være noget problem. Grafikkortet kan klare 2048x1536, så det skulle heller ikke være et problem.

Er der nogle, der har en idé. Jeg har formatteret harddisken og installeret XP home i går uden, at det har hjulpet. Jeg har kigget på både skærm- og grafikkortproducentens hjemmeside efter en forklaring, men kunne ikke finde en.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 12:13

Det lugter langt væk af at der er problemer med din skærmdriver.
Har Windows fundet den rigtige skærm da du installerede den?

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 12:20

Det er pga. Windows Home, den har ikke den rigtige driver.... hvad for et graffik kort har du, hvad hedder det.?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 12:21

Nok snarere skærmkort (grafikkort). Hvis dit skærmkort ikke kan sættes til 32 bit i Indstillinger Egenskaber for skærm så vil den ikk ekunn eklare den højere opløsning.
Enten har du ikke fået det stillet rigtigt eller du har forkert driver til kortet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-04 12:27

Er der ingen software med til din skærm??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-04 12:29

hej
Jeg har en skærm magen til din og har ikke haft tilsvarende problemer. Hvis du højreklikker på skrivebordet og går ind i egenskaber, prøv at vælg avanceret her vælger du fanebladet skærm, når du kommer ind her skal skærmen stilles til "Plug and Play skærm" og afkryds feltet "skjul tilstande, som ikke vises korrekt på denne skærm.

Hvis du har installeret skærmdrivere tidligere til en anden skærm, så skal du afinstallere denne skærmdriver først.

Så genstarter du og nu skulle XP gerne have fundet din skærm, så du har den indstillet som jeg skrev i starten, og herefter kan du indstille til den opløsning du ønsker.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 04-03-04 12:55

Jeg har afinstalleret den gamle skærmdriver og der fulgte ikke en med den nye skærm, så jeg brugt Windows skærmdriver. Det mærkelige er så, at man kan hente en driver på deres hjemmeside. Den vil jeg prøve.

Grafikkortet er et MSI GeForce 4 MX440 og det kan godt køre 32 bit. Jeg tror, at jeg i første omgang vil prøve "bentjuuls" forslag som lyder ligetil.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-04 13:10

XP burde installere skærmen som en plug and play skærm, jeg har heller ikke særskilt driver for skærm.