/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billige fladskærme i tyskland?
Fra : morslaxi
Vist : 1929 gange
200 point
Dato : 04-03-04 11:11

Hej.

Jeg søger forretninger i nordtyskland, hvor der er mulighed for at købe billige fladskærme.

Er der evt. andre, som har købt fladskærme i tyskland og har erfaringer med det?

Jeg søger en fladskærm, som hovedsaglig skal bruges til spil over nettet.

HJÆLP!!

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 12:02

Hej, ja jeg kender godt nogle forretninger i nordtyskland hvor du kan køber nogle, jeg har selv købt 2 stykker 19 og 21 tommer og disse virker perfekt. Acceptere dette svar og skriv på bestoffer@findmail.dk så skal jeg skrive til dig hvor og hvordan... Lykke til!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 12:06

"BXTC"
Er det ikke at købe katten i sækken - han ved jo ikke om det kan bruges.
"morslaxi"
Hvad havde du forestillet dig de måtte koste - og hvor store?

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 04-03-04 12:13

>BXTC<
Hvorfor skal "morslaxi" accepterer dit svar, og sende dig en mail??

Kan du ikke bare svarer her i tråden, så andre måske også kunne
få glæde af din "viden"???

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 12:17

Jo okay. I nordtyskland lige ved Flensborg er der en Butik der hedder, TFT&LCD og et eller andet mere... Den er eget af en dansker, og hvis i spørger jer omkring der nede finder i det jo nok.. prøver lige og se om jeg kan finde en adr. hvis jeg stadig har min kvit. derfra.. de koster mellem 2300-4500 kr for 21 tommer

Kommentar
Fra : morslaxi

Dato : 04-03-04 12:23

Hej.

Fladskærmen er til sin søn og han har sparet godt 3000 kr. op, så max. 3500 kr.

Ser frem til nogle gode adresser.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 13:54

Du kan få masser af skærme til den pris.
Jeg går ud fra du bor i Sønderjylland når du taler om nordtyskland.
Prøv at kigge i jeres post - i må da få en masse fra "tyske butikker" der.
Ellers er der jo garantiproblemet, men det er jo kun hvis I IKKE bor i sønderjylland.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 13:55

Ydermere kan så lige tilføjes at fladskærme ikke er den optimale løsning til spil.

Kommentar
Fra : morslaxi

Dato : 04-03-04 14:03

Nu bor jeg i Storkøbenhavn, så det med reklamer, er altså så som så....
Jeg er blevet orienteret om, at fladskærme ikke er det optimale til spil, men det er nu engang det knægten ønsker sig, på trods af, at det ikke er den optimale løsning...

Så hjælp!!! Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 14:10

Så gør I nok bedre ved at studere tilbud i området.
Der er masser af skærme til den pris.
Prisforskellen vil ikke være særlig stor ved at købe den i Tyskland.
Og garantien vil hurtigt blive et problem da I selv skal levere skærmen hvis et eller andet ikke virker.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 04-03-04 14:38

Søg efter et "Mediamarkt".
Der må også findes et i Nordtyskland.
Det er de absolut billigste forretninger med den bedste kvalitet.
Jeg har lige selv købt ny pc og kæmpestor fladskærm mærket Flatron L1910S.
Kan desværre ikke huske prisen; kan spørge husbond, når han kommer hjem!

frieda,
Trier, Tyskland

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 14:50

Ja dt var også min indskydelse, men prisforskellen synes jeg er for lille til det kan betale sig (af hensyn til transport og garanti)

Billigste 15" koster ca 2300
Billigste 17" koster ca 3200

Men du kan da kigge

http://shop.mediamarkt.de/webapp/wcs/stores/servlet/MMCategoryListView?storeId=5000&langId=-3&catalogId=5000&categoryId=10010&parentcategoryId=5000

Kommentar
Fra : morslaxi

Dato : 04-03-04 15:14

Hej
Har lige kigget lidt på mediamarkt.de. Pyha, det er ikke lige de billigste. Med hensyn til garanti, er den vel dækkende over landegrænser, når bare man køber et internationalt kendt mærke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 15:25

Ja og nej
Garanti er der, men normalt skal du (når du bor i udlandet-hvilket du jo gør i dette tilfælde) selv sørge for forsendelse.
Visse firmaer har dog en ordning så man kan indlevere varen i det pågældende land.
Men da det normalt er forretningen der skal omsætte garantien og mediamarkt ikke har butikker i danmark - tror jeg ikke du kan indlevere den nogen steder her.
Men som sagt - du har stadig garanti på varen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-04 16:03

Du skal være opmærksom på at der kan være pixelsfejl på skærmen og de fleste bytter ikke skærmen, hvis der er en eller to pixelsfejl, men i elgiganten har man 30 dages retur og ombytningsret hvilket er ensbetydende med at du kan få ombyttet skærmen hvis der er pixelsfejl og de plejer at have TFT skærme til priser indenfor det du skriver. Men uanset hvor du køber den så spørg om ombytning ved pixelsfejl.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-04 16:08

BXTC > Dette er et forum fra bruger til bruger, hvor man svarer på det der bliver spurgt om hvis man kan, altså uden betingelser. Så stop det med at folk skal acceptere dine svar for at få den hjælp de spørger om. Hvis det er fordi du gerne vil have point kan du få nogle af mine, for min købmand vil ikke modtage dem i betaling for vare, så jeg ved ikke hvad jeg skal bruge dem til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 16:14

Del nu ikke for mange ud.
Nogen mangler dem måske den 31

Kommentar
Fra : morslaxi

Dato : 04-03-04 16:22

Har lige tjekket elgiganten og det er da ikke udelukket at forsøge der, men satser altså stadig på, at købe en i tyskland, bedre mærke, til en billigere penge måske
og så lige, hvordan laver i de der smilies

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 16:27

Du går op i "kom godt i gang
Og printer siderne ud.
Så har du dem liggende.
Tror ikke du finder noget billigere end MediaMarkt

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-04 16:29

Jamen, uanset hvor du køber den så check, hvordan ombytninger er hvis der er pixelsfejl. Det er producenterne der sætter reglerne, og det der er gældende det ene sted behøver ikke at være gældende det andet sted.
Da jeg købte min Acer skærm ville jeg se skærmen i drift inden jeg købte den.
Men jeg tror også du kan få en skærm billigere i Tyskland, men om den er så meget billigere så det kan betale sig, det ved jeg ikke for du skal sætte det op imod hvis skærmen skulle få fejl.

Smiley's http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-04 16:30

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-10-04 22:50

Husk lige at lukke, hvis du synes, du har fået et svar!
Frieda

Godkendelse af svar
Fra : morslaxi

Dato : 13-10-04 21:47

Tak for svaret bentjuul.