/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl ved opstart
Fra : Pc freak
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 04-03-04 10:41

efter at jeg har gendannet mit windows xp til et tideligere tidspunkt vil det ikke starte.
den indlæser windows mne så sigere den
"STOP: c0000221 {Forkert kontrolsum for afbildningen}

Afbildningen user32.dll er muligvis defekt. Headerens kontrolsum passer ikke med den beregnede kontrolsum.

Hvad skal jeg gøre???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 11:30

Der er nok sket det, at den har gendannet noget der så kommer i konflikt med nogle af de ting der ikke er gendannet.
Du kan prøve at sætte din Windows XP cd i drevet og boote fra denne (du skal evt. boot ændre indstillinger i BIOS hvis den ikke vil).
Du skal springe over reparation ved hjælp af genoprettelseskonsol og vælge installer. Derefter skal du vælge R for reparation.
Følg anvisninger på skærmen.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 13:50

Har du evt. brugt andre programmer i mellemtiden til at ændre din opsætning?
Mellem fejlen og gendannelsen.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 04-03-04 13:52

nej ikke andet end jeg har opdateret windows

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 13:58

Prøv at finde et andet gendannelsestidspunkt og se om det giver samme resultat.
Hvorfor har du iøvrigt gendannet?

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 04-03-04 14:21

windows opdate havde opdateret driveren til mit grafikkort og det virkede ikke bagefter. jeg kan ikke gendanne igen da den ikke vil gå ing i windows

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 14:27

Så må du starte i fejlsikret tilstand - så du undgår din driver.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 04-03-04 14:32

den vil heller ikke starte i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 14:42

Så er der kun CDen tilbage eller hvis du har lavet en opstartdiskette/r

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 04-03-04 14:53

jeg har en xp bootdisk men når jeg sætter den i siger "type the name on the command interpreter"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 15:00

Har du ingen original CD

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 04-03-04 15:24

jeg har en cd, men jeg kan ikke finde den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 15:27

Så må du lede.