/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
IP-telefoni
Fra : simon100
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 04-03-04 08:31

Har man brug for sin normale telefon-linie for at kunne bruge ip-telefoni? og hvilke muligheder har man hvis man vil bruge ip-telefoni (ip-phone, adaptor etc.)? er der nogen tips ellers hvis man overvejer denne form for telefoni?

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 04-03-04 08:55

http://kabelnettet.dk/default.asp

Du kan læse lidt om det her.

Du har ikke brug for en almindelig telefonlinie når man bruger ip-telefoni.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-03-04 09:27

Dette sted benytter jeg.
http://www.easywebcom.dk/
priserne er.
pc til pc : gratis
pc til fast : ca 40øre.
pc til mobil : ca 2kr.
Det svinger lidt efter $ kurs.
Der er ingen opkaldsafgift, eller abon.
Folk kan dog kun ringe til dig hvis at de selv har IP-Telefon.

Du skal bruge et sæt hovedtelefoner og en mikrofon
men du kan også købe en IP-Telefon (ca. 2000), og helt undgå pc'en
alt samment kan læses på siden, der pa dansk.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 04-03-04 10:27

Hej

Jeg vil lige nævne at Zyxel kommer meget snart ud med IP-telefoni, jeg sidder selv og tester det for tiden.
det kører helt uden problemer. og nej, IP telefoni kræver ikke en normal telefon linie.

men husk:
du skal have et trådløst acces point der kan køre sammen med dine valgte ip-telefoner.
opsætning osv er mere end bare let, du kan både køre dynamisk og fast ip.
håber du kunne bruge mine info'er.

#12

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 04-03-04 10:59

Hej Fredison

Jeg har lige købt en Linksys trådløs Router .. er det sådan en du kalder et "trådløst acces point"?

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 04-03-04 11:26

Hej

Ja det er et access point
kan godt forstå du selv har svært ved at finde rundt i det hele
men husk nu at finde nogle trådløse ip-telefoner der kan køre sammen med din Linksys trådløse Router!
eller skal du ikke have telefoner? man kan jo bare vælge at gøre det via pc'en

#12

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 04-03-04 11:39

i starten bliver det jo nok bare over pc'en. Men på sigt kunne jeg godt tænke mig at det var muligt at ringe ind uden at pc'en skal stå tændt (selvom den alligevel tit er det), og så skal der vel en ip-telefon til ...

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 04-03-04 12:01

ja præcis, så skal du nemlig ud og have fat i de trådløse IP telefoner.

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 04-03-04 12:07

nu behøver de vel ikke lige være trådløse - men det er vel at foretrække.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 12:09

Simon100, Du kan også bruge det firma mig og nogle venner bruger, her kan du ringe med IP telefoni, mobil til mobil, mobil til fast, pc til mobil osv osv meget billigt....

Skriv til bestoffer@findmail.dk

Så skal jeg fortælle dig hvordan du kommer til at ringe gratis til hele verden!

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 04-03-04 12:22

nej det behøver kun at være trådløst hvis det er den trådløse telefon du skal bruge! ellers kan du jo bare gøre den normale forbindelse, som samtidig er en del hurtigere!

#12

Accepteret svar
Fra : Fredison

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-04 12:23

ikke "gøre" men "bruge"

det jeg mente med den "normale" forbindelse er via kabel,

#12

Godkendelse af svar
Fra : simon100

Dato : 04-03-04 12:26

Tak for svaret Fredison. Super forklaring. Det hjalp på forståelsen!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-03-04 13:04
Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 04-03-04 13:15

Hej

selv tak, håber du kunne bruge det for noget

#12

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 04-03-04 18:42

Hej manse9933

Jeg kan ikke se hvorfor Efon.dk er så billigt - med mindre man har tendens til at ringe til udlandet - så er den jo ok

Simon100