/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hot problem!!!hjælp
Fra : trytter
Vist : 604 gange
30 point
Dato : 03-03-04 18:58

(haster) jeg har en hot 50 jeg har lige puttet mit nye cylinder kit på 48 mm på....den gider ikk starte den gnister og får benzin og den er ikke utæt....jeg forstår det ikk.....ved i hvad det kan være?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-04 19:06

Prøv at Gi den en lille snaps ind af tændrørshullet og sæt tændrøret i igen så kommer den måske igang Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 19:19

Kommer gnisten på det rigtige tidspunkt?
Kunne jo være at den nye cylinder kræver en justering
af tændingen.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-03-04 19:30

jeg har prøvet at give den (snaps) den er helt død.....øhhh hvordan juster man sin tænding

Kommentar
Fra : Thomas_engel

Dato : 03-03-04 19:30

Få dig en ciao.......den virker....hilsen Thomas & Martin

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-04 19:42

Altså jeg tror ikke du skal til at stille din tænding med mindre du har pillet ved den Kørte den ikke godt inden du begyndte at sætte nyt på ???? Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 19:46

Lige før stemplet når toppen skal gnisten tænde.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-03-04 20:21

man kan da ikk indstille cdi tænding kan man.......den kørte fint før jeg skiftet cylindet stempel og topstykke...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-04 20:31

Hvis ikke cylinderen eller stempel er ændret i størrelse kan jeg ikke rigtigt se at det har med tænding'stidspunkt at gøre Men man kan godt ændre tænding Det gøres ved at derje tændingspladen der sidder bag svinghjulet og cdien sørger for gnistens dannelse sammen med den ene spole den andn spole bruges til at lade batteriet med Mvh sune

Kommentar
Fra : Thomas_engel

Dato : 03-03-04 20:32

så ka du lær det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 20:34

Hvis ikke de nye dele har eksakt samme mål
kan tændingen stå forkert.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 20:36

Har du givet den for stor snaps?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-03-04 20:42

Har du tjekket om der er kompression?

Mordex.

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-03-04 21:15

gi´ den gas man!!!!!!!!! giv den et powerluftfilter!!!!! hahaha

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-03-04 21:21

der er masser af kompression....men jeg har skiftet fra standart cylinder til 48 mm....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 21:22

det er altså en anden størrelse ?

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-03-04 21:31

ja din knallert kn du ikk læse, idiot!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-04 21:32

Står af her hej

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 21:33

er også færdig her.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-03-04 21:33

Oss´ mig. Bye.

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-03-04 21:38

hvorfor skrider i????

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-03-04 21:38

ja det er en anden størelse cylinder stempel og topstykke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-04 21:57

Prøv lige at lægge en dæmper på jer alle sammen.
Tændingen ændres ikke ved anden cyl/stempel, den tænder stadig lige før den vender i top, da det er krumtappen der bestemmer tændingstidspunkt.
Hvis du ellers har samlet med gode pakninger, og vendt stempelet med pilen mod udstødningsporten, er der ikke noget i vejen for at den skulle starte.
Den skal selvfølgelig være tæt mellem karburator og cylinder.
Men hvis du har smurt stempelet lidt rigeligt, kan det være olie på tændrør. Har du et nyt.
Prøv at lukke for benzin, og uden tændrør udluftes ved at holde gas i bund, og rotere maskinen 1/2 min. Og prøv så først igen men stadig uden at åbne for benzinen.
Det kan også være at den faktisk mangler benzin fordi du har trukket vaccumslangen af der kommer fra benzin hane/dåsen.
Prøv at se om benzinslangen giver noget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-03-04 21:58

ja-ja. Det er lige her at der opstår en næsten utøjlelig trang til at hjælpe:
[citat]
Fra : mvoigt Dato : 03-03-04 21:31
ja din knallert kn du ikk læse, idiot!!!!!!!!
[citat/]

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-03-04 22:01

der er ny pakninger..og jeg har ikk smurt den særlig meget..og pilen er ned mod udstødnungen...og benzin tilførelsen fejler intet...jeg fatter det ikke

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-03-04 22:03

hvis du vil have tæsk din fucking nar skal du bare fortsætte!!!!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-03-04 22:08

mvoigt......Tak for de pæne ord, men du mangler at skrive hvem det er du mener.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-04 22:10

Mvoigt Pak din skoletaske

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-03-04 22:13

>>mvoigt
Som Sune skriver, pak din skoletaske, du skal starte i børnehaveklassen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-03-04 22:14

fuck af med dig mvoigt...det her er seriøst.....fuck hjem og kør på din skod ciao...

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-03-04 22:22

hvis der var nogen af jer der havde en skoletaske at pakke, ville det hjælpe for mig at sige at i skulle pakke jeres taske, men okay, hvorfor skulle man have en skoletaske når man går i dagpleje!!!!!!! iøvrigt var det trytter der bad mig om at kalde "teil" for en idiot..... trytter er en af mine venner!!!!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-04 22:23

Så,så børn, hvis i er fornærmede, vil trytter, sikkert give jer en undskyldning, for at få sin Hot igang?
Du skrev ikke om du har udluftet den, og hvad med strøm er der nok?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 03-03-04 22:27

der er strøm nok på...og jeg har udluftet den....han er en af mine venner men jeg bad ham ikke om at skrive alt det lort...

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-03-04 22:35

han er fuld af lort han turde ikk selv sige det så bad han mig om det.....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 03-03-04 22:36

I er da nogle kønne venner, der er ikke mere der kan siges, hvis cylinderen er tæt, og det er den rigtige cyl. du har fået (den skal have samme længde fra krumtapanlægsfladen og op til toppen af cyl. som den gl cyl.)
Hvis du ikke har andet tændrør, så prøv at slå elektroden meget tæt sammen, fordi der kræves meget mere "gnist" under kompressionen.
NB. Er det et kit med membranindsugning?
Og har du prøvet snapsen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-03-04 23:02

det er et helt nyt tændrør........ og han har prøvet det med snapsen......

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 04-03-04 07:58

det er et helt nyt tændrør...og cylinderen passer på...og den er også død hvis man gir den snaps...

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 04-03-04 14:33

kan det mon være fordi jeg ingen kickstarter har..og en dårligt batteri......den skal jo nok trække noget mere når det er 48 mm....

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 04-03-04 17:28

Tak for svaret pallebhansen.en skulle jo have pointene

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-04 17:51

Selv tak, men først siger du: der er strøm nok på, så siger du: og en dårligt batteri......
Så skriver jeg:
prøv at slå elektroden meget tæt sammen, fordi der kræves meget mere "gnist" under kompressionen
Men du skriver blot du har nyt tændrør, og har altså ikke prøvet at slå "jernbøjlen tættere sammen"
Så er det lidt svært at reparere over nettet?
VHPalle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 04-03-04 18:27

jaja...men det der var galt var mit batteri..jeg har fået nyt på nu..nu starter den med det sammen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-04 20:24

Ja det kunne jeg næsten regne ud, for så havde den også startet med tændrørselektrode tættere sammen.
Du skal jo tænke på at når batteriet skal trække starteren (som bruger rigtig meget strøm), så er der ikke nok til tændspolen kan give en ordentlig gnist under kompression.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 04-03-04 20:44

tak for hjælper palle hansen mvh trytter