/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kats ekskrementer stinker
Fra : haastrup
Vist : 746 gange
100 point
Dato : 03-03-04 15:47

Jeg har juleaften fundet en lille killing som jeg har taget til mig. Hun er superdejlig og tilmed renlig fra dag 1.

Dog synes jeg at det lugter helt ekstremt grimt når hun har været på kattebakken. Jeg har en anden ældre kat hvor jeg ikke har haft dette problem.

Jeg fodrer hende (killingen) med Hill's killingefoder og så drikker hun vand.

Er det noget der er en overgangsfase eller er det noget som måske er et problem som man evt. skulle få en dyrlæge til at kigge på?

Hun virker absolut ikke som om hun er syg eller på anden måde har problemer hverken når hun indtager maden elelr når hun skal af med den igen. Det eneste der måske er kan være at hun grovæder sin mad, jeg kan ikke lade hende stre forbruget selv da hun bare æder, og kunne gøre det til hun sprak.

Nogen der har erfaringer/råd?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : steenolsen

Modtaget 110 point
Dato : 03-03-04 16:19

Vores kats ekskrementer stank også helt vildt - lige indtil vi skiftede kattegrus! Det gik faktisk væk fra samme dag, så det skulle du måske overveje. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men vi køber det i Netto....

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 03-03-04 16:50

jeg synes bare ikke at der var nogle problemer med det fra Netto, vi har nemlig også prøvet lidt af hvert.

Jeg prøver at se om der sker noget ved at skifte.

Det underlige er at jeg synes ikke det er altid det lugter slemt. Nogle dage er der ikke rigtig noget, jo ok, en kattebakke lugter jo altid lidt, men andre dage er det som en tur til rensningsanlægget.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 03-03-04 16:51

Det gør en kats ekskrementer nu engang, det gør vores kat's forøvrigt også, og det er der ikke noget at sige til når man betragter kemien bag hele affæren.
Hvis det ikke stank så var der for alvor noget galt, duftene hidrøre fra gasser som også er med til at holde tarmsystemet under en tryktilstand og hvis de ikke var tilstede så kunne det ende grueligt galt.
Som steenolsen påpeger så kan forskellige ting som kattegrus eller pulver som man kan strø i kattebakken være med til at afhjælpe generne.
Selv bruger vi hvidt klumpende kattegrus og strør så Kat-O'deur udover gruset.
Mvh OW

Kommentar
Fra : leilub

Dato : 03-03-04 17:26

Det kunne også være maden. Min kats afføring lugter helt ekstremt, når han får noget andet end det han plejer, såsom madrester. Det kunne også være at Hill´s killingefoder ikke lige passer til din kat. Så prøv at skifte foder.
Held og lykke
Leilub

Kommentar
Fra : idestrup

Dato : 03-03-04 17:52

hvis vi giver vores kat tørfoder med fisk lugter det også. vi skiftede til oksekød og nu er der ikke noget. vi bruger kattegrus fra prima...det hvide der klumper,der er både billigt og godt.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-03-04 23:18

Hej Haastrup.
Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men her i huset virker det, som om hunkattenes efterladenskaber stinker væsentligt værre end hannernes. Jo nyere de er, jo værre stinker det. Og så er det bedøvende lige meget, hvad kattegrus vi bruger. Hun - og hendes bror tror det er nok at skrabe på kanten af kattebakkerne, så vi får hele "fornøjelsen" af stanken.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 04-03-04 11:28

der er jo (i mine øjne) ikke meget forskel på jeres svar.
Som jeg har forstået det har jeg fire mulige løsninger:
1: Accepter tilstanden, det er naturligt
2: Skift foder
3: Skift kategrus
4: En kombination af 2 og 3

Det underlige er at det ikke sker hver dag, men kun en gang imellem, hvilket undrer mig ekstra meget.
Kan jeg dele pointene får i en 20'er hver, ellers er det først til mølle princippet.
Lad mig slutte af med at takke jer alle for svarene

Godkendelse af svar
Fra : haastrup