/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
kopier op i størrelsen
Fra : hwe
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 03-03-04 14:19

jeg skal printe nogle skabeloner ud fra coputeren til at skære efter. når jeg forsøger at printe dem ud som a4 bliver det meget dårligt. nogle råd til hvad jeg gør eller er det umuligt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-04 14:23

Hvorfra forsøger du at printe?

Kommentar
Fra : YvonneNielsen

Dato : 03-03-04 14:47

på nogle sider skal du trykke på det "ikon" med selve klippet. Det burde så komme ud på en ny side og derfra burde du kunne printe det ud i fuld størrelse.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 03-03-04 15:08

Hvis du har XP og bare dobbeltklikker på ikonet fåe det den rette størelse fordi xp åbner billedet i windows billed og faxfremviser.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-05-04 22:36

Hej hwe

Det kan skyldes, at det billede, som skabelonen jo er, ikke er lavet i en ret stor opløsning - prikker pr. cm. Jo flere prikker (dots per inch, på godt "dansk") der er, jo bedre er opløsningen. Hvis du forstørrer et billede med en lav opløsning, bliver resultatet "pixeleret".

Ser billedet ud, som om det består af firkanter? Så er det ikke egnet til at forstørre.

Hvis du kan scanne skabelonen ind igen, skal du vælge en stor opløsning.

Håber, at dette kan hjælpe dig!

MVH

Camillasmoster