/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Winzip fra batch-fil
Fra : wolan
Vist : 781 gange
200 point
Dato : 03-03-04 11:24

Hvordan kører jeg winzip på en fast defineret zip-fil og pakker den ud i samme bibliotek. Det skal køre i batch, så ikke noget med windows-popups.

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-04 14:24

Hej

Nu skriver du ikke om din win version og version af winzip.
men her er der noget til ver. 8 http://www.mail-archive.com/tips-og-tricks@malka.it/msg00012.html
der er i øvrigt kommet en ver 9 se den her www.winzip.com.
I sin tid bruge jeg denne http://www.pkware.com/ her er det muligt at gøre det fra kommando linien.

Samme sted har du mulighederne for kommando linie http://www.pkware.com/support/faqs/pkzip_windows/pkzip_commandline.html , så er det bare at oprette en bat fil og lige den på dit skrivebord.

Men prøv dig først frem i en mappe hvor en fejltagelse ikke gør noget. Din bat fil skal start med:
@echo off
cmd (hvis xp)
command (win9x)

......... herskal du indsætte komando til dit zip prog.

exit

2243 // claus

Godkendelse af svar
Fra : wolan

Dato : 03-03-04 14:44

Tak for svaret claus!

Toppen! Det fungerer perfektmed winzip.

Fungerer PkZip på winzip-filer og omvendt (vel næppe) ?

/wolan

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 03-03-04 15:16

Hej

Takker
Det jo bare super...
Der må jeg være dig svar skyldig, jeg bruger for det meste winrar, men det kan vil komme an på en prøve.

2243 // claus