/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Problem med Office XP: Beskyttet mod red~
Fra : tjuel
Vist : 730 gange
275 point
Dato : 03-03-04 08:42

Tidligere har jeg spurgt på en løsning vedr. et problem med at word XP pludselig er "Beskyttet mod redigering, da dokumentet er låst mod redigering".

Løsningen som jeg har brugt et par gange er at bruge systemgendannelsen, men det løser kun problemet for et stykke tid og denne periode synes jeg bliver mindre og mindre.

Der er kun oprettet een bruger på maskinen. Det er min gamle far som anvender den til daglig og han bevæger sig sjældent andre steder hen end i word og i explorer. Det skal siges at når der er låst i word, så er excel også låst. Her fremkommer bare ikke nogen advarsel.

Nu er jeg simpelthen nødt til at have den endelige løsning på problemet. Hvem har nogle meget kvalificerede bud?

Se også det tidligere spørgsmål og svar:
http://www.kandu.dk/dk/spg/28932

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-03-04 08:55
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-03-04 08:57

tjuel
Nu er det sådan, at man skal "betale" en del for at se det tidligere svar for de svaret ikke er godkendt, men nok om det.

Har du prøvet at studere denne side om du kan finde en løsning? :

http://www.microsoft.com/danmark/products/office/xp/default.asp

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 03-03-04 09:07

Til "DK"

Dette har jeg prøvet uden held...gælder iøvrigt for office 2000.

Til "Ellebye"
Det kan nok heller ikke betale sig at se de tidligere svar, da jeg har refereret ovenstående hvad jeg gjorde. Det er ikke lykkedes for mig at finde noget brugbart på microsofts sider. Den eneste som ligner er alligevel ikke magen til.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-03-04 09:13

kommer fejlen når du åbner et doc. fra word ?
eller sker det når du dobbeltklikker på et doc. i "dokument mappen"

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 03-03-04 09:16

Fejlen kan først konstateres inde i word. Både i nye og eksisterende dokumenter på een gang. Når man forsøger at skrive noget, så fremkommer teksten i bjælken forneden. Samtidig er de fleste funktioner i menuerne ikke tilgængelige.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-03-04 09:16

Et blindt skud i tågen. Selve XP styresystem skal som bekendt aktiveres, ellers låses XP fast efter 30 dage, kunne det tænke sig det samme gøre sig gældende for Office XP.?

ellebye

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 03-03-04 09:23

Til Ellebye

Måske, men jeg mener altså det er i orden og så synes jeg det er en underlig fejlmelding. Man skulle tro at hvis det var problemet, så kunne man læse mere om det inde på Microsofts hjemmeside.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-03-04 09:25

>>ellebye
hvis man ikke aktivere office xp inden de 30 dage, kan intet åbnes før det er aktiviret..

tjuel
test dette ved at klikke på "hjælp" >> aktivere program

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-03-04 09:37

damm
microsoft har lavet om på aktiveringen igen igen

se her under punkt 9 -10 og 11
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;293151

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-03-04 09:51

Hvis dette er årsagen, ja så må det vel sammenlignes med at sætte sig på nålen i den berømte høstak.

ellebye

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 04-03-04 23:24

Til dk

Og hvad skulle der ske når jeg klikker på aktiver. Der sker nemlig ikke noget. Der står jo i microsofts vejledning at jeg let skulle kunne få den ud af problemet ved at følge instruktionerne på skærmen og der kommer jo ikke nogen instruktioner.

Nu har jeg geninstalleret programmet. Og så må vi se om det hjælper. Ellers vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-03-04 08:21

Når du klikker på "Aktiver program" så får dú enten en meddelse om at
"programet er allerede aktiveret" eller der starter en guide op
som fører dig igennem en aktiverings process.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-04-04 00:46

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-07-04 13:20

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:12

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 22:07

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?