/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Modemet logger af efter 10-30 sek
Fra : Lantner
Vist : 255 gange
120 point
Dato : 03-03-04 07:36

hej... jeg har lige sat et gammelt modem til en maskine med win98... modemet blev fundet med det samme, men der bruges en stardart driver fra win98. Problemet er at efter man logger problemfrit på nettet, logger modemet af efter 10-30 sek uden varsel!! jeg har nul-stillet browseren, men den gør det stadig.. nogen forslag?

mvh
Alex

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 03-03-04 07:46

Hej

prøv lige at se om det ikke er dine instillinger for forbindelse.

http://internetsupport.orange.dk/opsaet/win95-98/modem/modem.html

2243 // claus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-04 12:11

I initieringsstrengen under avanceret kan du skrive AT&F det nulstiller modem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-04 12:14

Det hedder yderligere indstillinger, og du skal måske også ændre maksimumhastighed fra 115200 til 56500 (noget i den retning). Modemet kan ikke køre med den høje hastighed og en sækning gør det mindre påvirkelig for støj og husk lige at telefonforlængerledninger kan skabe problemer og det samme kan samtiddig tilkobling af visse telefontyper.

Bjarne

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-03-04 14:54

hej bjarneD
du glemte en meget vigtig detalje
der skal stå at&f&w
hvis ikke w er med gemmes instillinger ikke så når modem har værret slukket
går det tilbage til gl.instilling

mvh ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-04 18:07

...hvilket ikke gør noget og ikke alle modem's kan lide at man tilføjer mere end nulstillingen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-03-04 18:54

hej BjarneD
BARE FOR SJOV

vil du skrive hvad for et modem det er?
har arbejdet med modem i ca.20 år helt fra 300 baud til idag 2mb snart højre
er det et v bis.25 du skriver om så er der tale om noget andet
et sådant et vil jeg gerne vise mine kolleg(undskyld jeg kan ikke stave til det
du ved sikkert hvad jeg mener)det

og husk gamle freks, baud og bits er ikke det samme efter 1200b/s

der er osse noget der hedder hayens protokol en gl.9600 b/s det var bare hurtig DENGANG

hvis der er nogle der gerne vil vide mere baud og b/s så skriv tilbage og der kommer noget
under triks

MEN HUSK 0 POINT

jeg er kun ude på at dele viden med andre og få viden

mvh

ole

REMBER BjaneD ( sjov)jeg tvivler ikke på din viden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-04 19:16

1133 hvis du er så dygtig at du absolut må udfordre andres viden burde du bruge denne viden til at hjælpe spørgerne, og så kunne du jo passende købe dig en engelsk ordbog før du prøver at være smart.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-03-04 19:21

hvad mener du

Kommentar
Fra : Lantner

Dato : 03-03-04 19:30

Der blev jeg i hvert fald sat af... men det er et GVC 33600 voice fax modem... Jeg satte det bare til standartdriveren i win98... gør det noget?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-04 19:41

Jeg tør snart ikke svare, men jeg vil anbefale dig at anvende en driver der passer til den chiptype der eri modemet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-04 19:46

Her kan du muligvis finde driveren:
http://members.driverguide.com/index.php?action=dosearch&qm0=33.6&qa5=10&qa6=443&qa7=1399&dp=3&sm=b&jmd=and&fzz=b
(kopier evt. hele url til adresselinien)

Det er svært at vide om det er den rigitge med så få oplysninger (Brugernavn: drivers pw: all )

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-03-04 22:27

hej
du er så klog ved du alting
så nu slutter jeg
det var kun sjov
du ved jo det hele

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-04 22:34

1133>>Jeg ved ikke alting og det ved jeg godt så noget ved jeg
Bjarne

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 14-03-04 14:48

Hej
Hvem er din internetudbyder. Understøtter de 28kbits.
Mvh