/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drev bogstav tildeling?
Fra : Douink
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 03-03-04 01:53

Hej jeg er den heldige bruger af win98. :) grundet ram.
Jeg har en partiserede harddisk ( 2 partitioner ). når den er partiseret, tildeler windows 98 den 2 bogstaver. (drev C: og drev D:). På mit D drev har jeg games/spil. Når jeg så kommer med en ny harddisk (Harddisk 2) og sætter den som slave, sekondari master eller sekondari slave.. Lige meget hvad jeg jeg sætter den ny harddisk til at være, tager den D drevet når jeg starter windows op.
D drevet var jo det drev jeg havde alle min spil på. og den har nu pludselig F: drev i windows.
Ved i hvad jeg kan gøre for at få harddisk 1 (marster). til at beholde drev C og D. så harddisk 2 (slave), går ind og får drev F i stedet for?

Håber meget der er en der kan hjælpe!
På forhånd tak for hjælpe!

// Douink

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 03-03-04 07:43
Kommentar
Fra : hj3

Dato : 03-03-04 08:17

jumper skal også flyttes om på master hhd, du er nødt til experemtere, på min pc var det en kombination af jumper på de 2 drev der gjorde udslaget.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 03-03-04 23:11

Hej
Det kan ikke lade sig gøre under Win98. Men jeg undre mig over at det er blevet til Fdrev. Har du sat det nye drev op som Cdrev og partioneret det i to drev vil dit gamle Drev blive Fdrev. Første partion på det fysiske drev vil altid få det næste fortløbende bogstav i rækken som du også har været ude for. Det bedste forslag er at du kopierer dine spil over på det drev der hedder D:.
Mvh