/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Udskriv mangler opskrift på gran-marnier~
Fra : ekelin
Vist : 975 gange
90 point
Dato : 02-03-04 22:59

er der nogle der har opskriften på gran-marniercreme ?så vil jeg blive meget glad ,den er ikke til at finde

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-03-04 23:06
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-03-04 23:10

http://www.tranexp.com/InterTran/FreeTranslation.html ellers er der hjælp her *s* mvh sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 23:24

Her er - Fromage - is og Souffle (men desværre ingen creme)

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visalle.php?alfa=g&limit=200

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 23:27

Passer ikke - kig under c der er måske noget

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-04 23:53

Kan du bruge dette:

Ingredienser til chokoladecremerne
Orange chokoladecreme
650 g mørk chokolade · 1 l piskefløde · skal af 3 usprøjtede appelsiner · saft fra 1 appelsin
Grand Marnier creme
800 g lys chokolade · 1 l piskefløde · Grand Marnier efter ønske
Hvid chokoladecreme
800 g hvid chokolade · 1 l piskefløde

Fremgangsmåde for cremerne (alle tre cremer laves på samme måde)
Smelt den hakkede chokolade sammen med fløden i en tykbundet gryde.
Smag til med henholdsvis appelsin og Grand Marnier.
Lad cremerne stå i køleskabet natten over.
Næste dag piskes de stive (det kan være en fordel at piske cremen i mindre portioner).

Du må selv rette opskriften til mht mængden af ingredienserne, det er taget fra en opskrift på en bryllupskage til 45 personer.

mvh ans

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 03-03-04 07:44

Grand marnier creme fåes i lidt forskellige versioner. Den helt enkle er flødeskum iblandet grand marnier efter smag. Den møde du ofte til pandekager. En anden version er som creme i kager, det er ofte smeltet chokolade blandet med flødeskum og grand marnier, evt med hakkede nødder.
Du siger ikke, hvad du skal bruge det til. Derfor er det nok svært at komme nærmere.

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 07-03-04 16:18

det er opkriften,som den man møder i kager også men ans opskrift er bestemt også vær at prøve lyder også rigtig god tak for den,jeg skal bruge cremen til pandekager Ekelin

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:08

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 14-03-04 22:06

hej Sune jeg håbede der måske var en der havde er opskrift der lidt mere kagecremagtig og alligevel let det har jeg fået i Frankrig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 22:49

Ok god aften

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-04 22:59

ekelin

Jeg kan ikke finde anden opskrift på Grand Marnier creme, end den jeg har givet.
Der er flere sider hvor der står Grand Marnier creme, men det er fra restauranters menu kort. Du kun evt. ringe til en reataurant og tale med kokken. Måske han vil give dig opskriften. Du kan også ringe til en konditor, han/hun må da vide det. Jeg tror, de vil være behjælpsomme.

mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 23:08
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 23:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 23:13

Her er sågar en mere incl. en halvbar dame (nå nu blir I nysgerrige)
http://www.foodnetwork.com/food/recipes/recipe/0%2C1977%2CFOOD_9936_23532%2C00.html

Godkendelse af svar
Fra : ekelin

Dato : 18-03-04 14:28

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Christian3400

Dato : 07-09-09 20:18

hey den her bruger jeg selv på mit arbejde som konditor...
Du koger 1 liter fløde op, når fløden koger lader du den stå til den er ca. 80 grader. Når det er gjort hældes den over 500 g. hakket hvid chokolade og deri hældes 200 g. gran marnier, derefter røres der godt rundt til chokoladen er fuldstændig smeltet og så sættes det på køl (massen er meget flydene). Næste dag så tager du den ud fra køl igen og pisker den ligesom når du pisker flødeskum, og så har du den mest lækre creme.. Held og lykke.