arlet hjælp
Fra : tcolsen
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 02-03-04 22:13

Ja der er jo ikke så meget at sige hjælp mig lige med at få ryddet op arlet
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\System32\filename.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\NORMAN\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
D:\driver\hijackthis\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQ] C:\PROGRAM FILES\CREATIVE\SBLIVE\AudioHQ\AHQTB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] filename.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] filename.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: raid_tool.exe.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38045.5686342593
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DC765522-D5BE-49C9-AF5F-8C715A44BA28} (MS Investor Ticker) - http://fdl.msn.com/public/investor/v9.5/ticker.cab

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-03-04 22:22

Jeg ved ikke om arlet er på, men hvis han ikke kommer kan du jo lægge loggen ind på
www.spywarefri.dk/forum så ordner de den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-03-04 22:23

Det er jeg*S*

Svar om 10 min.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-03-04 22:27

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loader] filename.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loader] filename.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\System32\filename.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 02-03-04 23:07

blander mig lige... men så lige arlet her

arlet -> se lige her http://www.kandu.dk/dk/spg/33846

undskyld forstyrelsen.

2243 // claus

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-03-04 23:12

2243 -> Takker

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 03-03-04 18:23

Hej igen
Problemer med shutdown
kører nu dog måtte jeg slå norman fra da den blokerer , så jeg må ominstallere nvc .
Men først :
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\NORMAN\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
D:\driver\hijackthis\HijackThis.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\System32\Msoft32.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQ] C:\PROGRAM FILES\CREATIVE\SBLIVE\AudioHQ\AHQTB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Cell] msc42.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Cell] msc42.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: raid_tool.exe.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38045.5686342593
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DC765522-D5BE-49C9-AF5F-8C715A44BA28} (MS Investor Ticker) - http://fdl.msn.com/public/investor/v9.5/ticker.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-03-04 20:49

skal fixes:
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Cell] msc42.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Cell] msc42.exe

find og slet:
C:\WINDOWS\System32\msc42.exe

genstart og ny log

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-03-04 20:49

skal fixes:
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Cell] msc42.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Cell] msc42.exe

find og slet:
C:\WINDOWS\System32\msc42.exe

genstart og ny log

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 04-03-04 18:09

hej igen
har stadig problemer hvordan er det nu man undgår at den lukker ned ?
Kan ikke finde msc42.exe
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\NORMAN\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\Zsoft32.exe
D:\driver\hijackthis\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQ] C:\PROGRAM FILES\CREATIVE\SBLIVE\AudioHQ\AHQTB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Cell] msc42.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adware Defence] Msoft32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Andware Defence] Zsoft32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Cell] msc42.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Adware Defence] Msoft32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Andware Defence] Zsoft32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: raid_tool.exe.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38045.5686342593
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DC765522-D5BE-49C9-AF5F-8C715A44BA28} (MS Investor Ticker) - http://fdl.msn.com/public/investor/v9.5/ticker.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-03-04 18:15

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Nu er der kommet endnu mere gaobot og det bliver der ved med indtil du har indstalleret service pack 1. Hent den her: http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

genstart og ny log

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 06-03-04 10:31

Hej igen
undskyld ventetiden
Har formateret installeret service pack og norman .
første gang jeg er på lukker den ned igen !!!

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\WINDOWS\System32\Zsoft32.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\wpabaln.exe
D:\driver\WindowsXP-KB823980-x86-DANblast.exe
c:\24859d5b8001f053c95cca792f\xpsp1hfm.exe
c:\24859d5b8001f053c95cca792f\sp2\update\update.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
F:\INSTALL\SETUP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCOD.EXE
D:\driver\hijackthis\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-03-04 12:04

Så få lukket dcom
luk først Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

så skulle den ikke genstarte

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 07-03-04 14:49

Hej igen igen igen
så skulle den være der:
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\wpabaln.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
D:\driver\hijackthis\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38053.2397916667

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-04 14:51

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 07-03-04 15:26

sådan !!Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-03-04 15:30

Velbekommen