/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
GIV MIG EN OPSKRIFT PÅ SORTESVIN!!!!!!!!
Fra : mvoigt
Vist : 3401 gange
100 point
Dato : 02-03-04 20:03

er der nogen der har en opskrift på sortesvin??????

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 02-03-04 20:07

Jep
1 flaske Vodka. Knus 1 pose tyrkisk pebber(bolcher) hæld på 1½ liter flaske og ryst grundigt.
Lad den stå et par dage, og ryst den jævnligt. Så har du [sortesvin]. Du kan varigere mængderne efter smag.

Skål Micjo

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 02-03-04 20:11

Det er såmænd en let 'ret' at lave. Jeg plejer at købe to poser tyrkisk peber-bolcher (køb evt. én pose af de tyske slags i Aldi. De er røvbillige) og kvase dem i et rent viskestykke eller lignende ved at rulle det sammen med indhold og slå det mod et hårdt gulv. Du kan også bruge en morter, det er vel mere klinisk. De knuste bolcher (husk, at der ikke skal være for store stykker i!) hælder du herefter igennem en tragt ned i noget vodka uden smag med fx 30 %. Sådan!

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 02-03-04 20:12

Flasken skal forresten være 70 cl. vodka. Når du har mixet, plejer jeg at lade det stå en dags tid efter at have rystet det 100 %.

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 02-03-04 20:16

Hmm du kan også proppe blå ugler i det smager også godt

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 02-03-04 21:36

Din caps lock sidder fast. Tror også der er noget galt med din !'s tast og din ?'s tast ... Nyt keyboard måske? Skål ..

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 02-03-04 21:43

Kan også med fordel laves med Fichermanns friends, Vicks, Kongen af Danmark, Eukalyptus (de grønne med sukker på bliver svampede og rigtig gode) tjaaaaaaa vel egentligt alle slags bolcher.
God fornøjelse.
TulleTine

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 02-03-04 23:00

og hvis den skal bruges hurtigt så hæld en dansk vand i først så er den tyrkiske peber opløst på ingen tid

hilsen wipo

Accepteret svar
Fra : nuskaninus

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-04 11:18

Opløs 3-4 små poser tyrkisk peber i 300 ml vand. Når de er opløst tilsætter du 200 ml finsprit. det gir en god (stærk) gang små grå (sorte svin) på 40 %

Godkendelse af svar
Fra : mvoigt

Dato : 12-03-04 17:31

Tak for svaret nuskaninus.