/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tomgang Volvo b230f, bosch LH 2.4
Fra : s991584
Vist : 1636 gange
200 point
Dato : 02-03-04 19:04

Jeg har en volvo 245GL fra 1992 (km 300 000) med en b230F og så vidt jeg ved LH 2.4 indsprøjtning.
Kun når motoren er varm går den ujævnt i tomgang (vælter). Jeg har hørt at det måske kan være tomgangsregulatoren eller luftmasse/mængdemåleren er det sandt ?

Kan disse renset ? hvordan?

Eller står de til en udskiftning ?

Hvor får man sådanne dele til en sveden kurs ?

PS. tændrør, tændkabler samt rotor og dæksel er blevet skiftet

Ligeledes er der ved accelleration og motorbremsning i 1. og 2. gear en karakteristisk og kontinuerlig (lav) klikke lyd fra gearkasse.

Hvad kan det skyldes? Udrykkerleje ?

Ps. Gearet går ellers godt og der er friske gearkasseolie på !

På forhånd tak !

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 02-03-04 23:08

Tikkende lyd, kan godt være speedometerkabel.
Der er en mekaniker her i Horsens, der kun laver Volvo (vi har også stort volvoværksted), men han er god at ringe til:
Kurt Meyer
V.H. Palle Hansen

Kommentar
Fra : rangerover


Dato : 03-03-04 10:40

hejsa jeg har arbejdet ved volvo i horsens men kunne ikke med værkføren han er en nar så efter 8 år holdt jeg op
men løsningen på dit problem er 99% o ringene der sidder under benzin dyserne i topstykket de er blevet hårde det er nemt at skifte dem og jeg mener de koster omkring 100 kr
tamgangs ventilen kan tages af og lægges i renset benzin men det elektriske hus må ikke komme under bagefter blæses tør med trykluft til det er helt rent også gasspjældet kan være snavset og skal gøres omhyggeligt rent jo renere jo bedre renset benzin og ståluld er godt rens også rundt om messing skiven i spjældet meget vigtigt
håber det hjælper

mvh kim andreasen

Accepteret svar
Fra : ds23

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-04 14:25

Ok med det Kim skriver.
Men chech også lambdasonden (kold 20`grader 3 ohm. Varm
min 350`grader 13 ohm)
Det kan også være indsp.dyse fejl.(16 ohm)
Prøv at tage El stikket af een dyse ad gangen (mens motoren går
i tomgang, chek motoromdr.
Og så er der en masse andet man kan chekke-----
Men prøv dette først.
/steen b.

Kommentar
Fra : ds23


Dato : 09-03-04 20:06

Tak for svaret s991584. ?????????!!!!!!!!!!!!!1
(er den kørt til omlasteren?)
/steen b,

Godkendelse af svar
Fra : s991584


Dato : 10-03-04 08:14

Tak for svaret ds23.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste