/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvordan opløser man et I/S
Fra : Interkriller
Vist : 1375 gange
200 point
Dato : 02-03-04 19:01

Jeg har et interessentskab sammen med 2 venner som vi vil have opløst. Vi har en gæld på ca 30.000.
Hvordan fungerer det, vil vi pr automatik hæfte for en tredjedel hver, eller vil vi hæfte solidarisk.

Der er nok en masse ting jeg skal have gjort ved afviklingen af virksomheden. hvis der er nogen der har en slags "tjeckliste" ville det være godt.
hvilke instanser man skal oplyse om afviklingen f.eks.

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 210 point
Dato : 02-03-04 19:37

Interkriller

du kan gå ind på www.eogs.dk som er erhvervs og selskabsstyrelsen der kan du få svar på dine spørgsmål vedrørende I/S

per

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-03-04 20:17

I hæfter solidarisk. Det bedste ville være at spørge en advokat. Evt. advokathjælpen i den kommune, hvor du bor, det er gratis.
http://www.advokatsamfundet.dk/default.asp?ID=358
http://www.idealfinans.dk/images/opstartafegenvirk.pdf
mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-03-04 20:49

Som ans rigtig svarer hæfter I solidarisk, hvilket betyder at kreditorerne kan gå til hvilken af jer der har penge.

Men er solidariske imellem jer, ja så deler I vel omkostningerne.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Interkriller

Dato : 02-03-04 20:51

Hmm, ville ønske jeg kunne dele pointene op, men det kan jo desværre ikke, så......

Tror jeg for mest ud af bibsamie's indlæg