/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
sabotage mod mine reklamer!
Fra : webcam
Vist : 558 gange
220 point
Dato : 02-03-04 18:19

Jeg hænger reklamer op i forskellige supermarkeder om massage og andet behandling. (I ved nok de der sedler hvor man kan rive et tlf. nr. af)

Men der ligger en konkurrent i nærheden af min klinik. Og hun er blevet taget på fersk gerning i at hive mine sedler ned hver enste gang jeg hænger dem op.
Hun har gjort det rigtig mange gange.

Er der noget jeg kan gøre for at stoppe hende rent juridisk?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-03-04 18:27

>Webcam

Ja det kan du da. Udfør den handling der hører under Straffelovens Kap. 25 § 237 - Så er dit problem løst, og du behøver ikke hænge reklamer op foreløbig. Hvis du er lidt fiks på fingerne, får du den over i § 241.

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-03-04 18:28

webcam

det er nok at skyde gråspurve med kanoner at gå den juridiske vej, snak med ejeren af det sted du har sat dine reklamer op, hvis han er fair beder han din konkurent om at stoppe sine chikanerier eller forbyder hende at reklamere på tavlen.

mvh
Per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-03-04 18:32

ram2

der kunne da være brug for hendes ydelser der hvor hun ville komme hen ramse.

per

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-03-04 18:48

ram2 det er jo en større omgang men den findes her http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030081429-REGL
Da jeg lavede rengøring og specielt vinduespolering var vi en del selvstændige, der tit byttede job og hjalp
hinanden, vores kunder fik en hurtigere service. og ingen følte sig snydt.
Altså samarbejde.
Ellers kunne du jo sætte en seddel på hendes dør, med teksten 'kunder henvises til din adresse'
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-04 20:00

Ram opfordrer bare til forsætligt drab og overtræder dermed selv straffeloven.

Kommentar
Fra : webcam

Dato : 03-03-04 03:16

Det var en god jokr ram

Kommentar
Fra : webcam

Dato : 03-03-04 03:17

Joke skulle der have stået.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-03-04 04:58

>webcam

Tak, det er altid rart med folk, der har sans for humor. Humor og intilligens hænger mærkeligt nok sammen - det er derfor at den der BjarneD ikke synes det er morsomt.

>BjarneD
Åhhh Herregud du sølle lille mand
Hvor er dit liv dog trist, gråt og uden humor

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 03-03-04 10:33

ram2

hva fan laver du kl 5 om natten

per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-03-04 10:39

>Bibsamie

Tidligt op og tidligt i seng.. det er sundt for en lille dreng.

Næææh du - Abstinenserne melder sig.... tobak og kaffe Og så tænker man så dejlig klart

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 03-03-04 11:30

ram2

ja det var jo en anden snak.

per

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-03-04 21:30

Jeg troede at der var plads til en løs snak mange andre steder.
Jeg formoder at dette er et seriøst spørgsmål, Dram min ven tag dig lige sammen

Kommentar
Fra : webcam

Dato : 04-03-04 00:10

Ja det er ikke det mest brugbare stof indtil videre.
Kan man ikke ribge til forbrugerklagenævnet eller en anden instans og forklare det?

Bibi-> det der med at sige det til ejeren af forretningen, er lidt svært når det drejer sig om større supermarkeder og flere af dem.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-03-04 09:15

webcam

enten vil man reklamere eller vil man ikke, der er altid en forretningsbestyrer som man kan tale med, du må og skal bruge noget tid for at få fred.

mvh
Per

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-03-04 10:29

En butiksbestyrer/indehaver er nok den første du skal kontakte,
sådan en tavle sidder jo i hans(m/k) butik,
så sedlerne må jo tilhøre butikken, og så er det vel butikstyveri.
Og det må man ikke !

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 220 point
Dato : 04-03-04 12:29

natmaden

du er lidt for hurtig, sedlerne er opsat uden ansvar fra butikkens side derfor tilhører sedlerne ikke butikken, men opsætteren.

per

Kommentar
Fra : Felix

Dato : 04-03-04 12:47

Hold da kæft, hvor er I useriøse, - men meget sjove!
Til webcam: Hvis du vil have din reklameplads for dig selv, må du betale for den, d.v.s. annoncere i aviser, radio m.v.. I supermarkeder er der frit slag og jeg tvivler på, at en butiksbestyrer, selv om han er flink, vi kunne afsætte tid til at lege bussemand overfor din rival.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-03-04 13:15

Jeg gætter jo bare, og det er hvad jeg selv ville gøre.
et opslag på en opslagstavle er ved også seriøst, ellers behøves den vel ikke at være der
Klart at webcam kan sætte en anonce i lokalavisen og laver sig en hjemmeside.
Og så fik konkurenten jo sin vilje, (med egen opslagstavle)
men det er vel ikke det der er pointen.
Hvis at jeg yder en service i min butik er det vel ikke meningen at jeg skal overse, 'misbrug'.
Men et læserbrev i lokalavisen, om emnet kunne vel også give noget.
og så er læserbreve jo sikkert gratis.
Mvh Natmaden

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-03-04 13:24

Felix

du kommer her som en trold op af en æske og påstår at vi er ureriøse, hvad bilder du dig ind, hvis du merer at det er useriøst så hold dig væk.

per

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-03-04 13:29

webcam prøv at stille dit spørgsmål hos http://www.familieadvokaten.dk/

Godkendelse af svar
Fra : webcam

Dato : 06-03-04 12:12

Tak for svaret allesammen

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-03-04 12:21

>Bibsamie

Det er rigtigt Biobsie - bare gi ham Felix een på tuden

Ram