/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Optagelse af input fra flere kilder
Fra : NKSDK
Vist : 466 gange
300 point
Dato : 02-03-04 14:00

Hej alle

Måske kan nogen hjælpe med et problem, jeg sidder med på arbejde:

Jeg skal i Camtasia Studio optage hele skærmbilledet, når der via Internettet er live-dialog i gang, dvs. jeg skal optage såvel det, jeg selv siger som det, andre mødedeltagere siger. Ønsker jeg at afspille en stump video i Windows Media Player skal såvel billede og lyd derfra også optages.

Problemet er, at jeg kun kan optage enten "What You Hear" (dvs. hvad jeg hører = andres bemærkninger samt lyd fra videoklip) eller "Microphone" (dvs. hvad jeg selv siger).

På Camtasias hjemmeside findes foreslåede løsninger, som er afprøvet uden held. Det er forsøgt at sløjfe lyden, så output til mit headset også dirigeres til mikrofonstikket for at fungere som input, men så virker mikrofonen ikke. Onboard-lyden i PC'en er udskiftet med SB Live!, idet problemet dermed skulle være løst, men heller ikke det virker.

Skønt det ikke skulle lade sig gøre, har jeg forsøgsvis sendt indgående lyd (dvs. output fra PC'en) samtidigt til såvel hovedtelefonerne i headsettet som 'Line in' på lydkortet vha et dobbelt jackstik. Det giver rent faktisk - selvom 'Line in' ikke er valgt som input-kilde - optagelse af al lyd, men pånær egen mikrofontale er styrken uacceptabelt lav, når det afspilles.

Jeg håber, det er forståeligt, hvad jeg mener og at nogen kan hjælpe

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 12-03-04 19:16

Ja nu har jeg lige prøvet noget. Har du husket at slå alt til inden for recording. Det går jeg nærmest ud fra. Hvis ikke så klik på højttaler åbn indtillinger for lydstyrke,klik på instillinger, egenskaber, marker indspilning sørg for at alt er sat til af de ting du skal bruge. Wave + mic. Ved ganske almindelig afspilning af radio fra nettet kan jeg både høre radio og optage det plus min egen stemme ved mikrofon.
Mvh

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 12-03-04 19:51

Tak skal du have - jeg kigger det hele efter en gang til