/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
At sætte sig mål og NÅ dem?! (i fb. m. t~
Fra : ChiChi
Vist : 622 gange
200 point
Dato : 24-04-02 10:49

Hejsa

Jeg har gået lidt og spekuleret på hvordan i andre gør i forbindelse med træning til konkurrencer! LP, AG, DCH, IPO m.m.

Jeg har 1 omplacerings schnauzerhanhund på 4 år, som efterhånden er en rigtig god lydigheds"arbejder" (i flere forskellige programmer) og en 4 års schnauzertæve, som træner både lydighed og AG i DCH.

Jeg har nemlig opdaget en lille brist hos mig selv *G* Jeg er RIGTIG god til at finde på nye udfordringer, men knap så god til at holde os på stien indtil vi når næste niveau!

Som et eksempel træner vi i år mest DCH's C-program, da jeg jo gerne vil have os rykket op i B-klassen.....
Men så sent som igår tog jeg mig selv i at overveje at vi jo også kunne begynde at træne til IPO1....altså vi har kun fået den ene oprykning til b-klassen ud af de 2 vi SKAL have for at rykke op....

På et eller andet plan, er det fordi jeg mister fokuseringen på mine egne mål for træningen. Hvordan holder andre fokus på jeres mål?

Vi har spredt os rigeligt over træningsprogrammer og klubber, deriblandt DCH lydighed, Agility & spor, DKK lydighed, PH træning, DGI Agility & Schweiss-spor!!......*SUK* og så alle de her andre spændende programmer man egentlig også gerne ville prøve *G*
Disse overvejer jeg nu er ved at indskrænke til DCH's programmer og DKK's LP-program evt. senere AG også.

Jeg ved jo der er andre herinde der også spreder sig over flere programmer, hvodan holder i jeres planer og mål? Bruger nogen herinde træningsdagbog ? hvis ja, hvordan? eller andre gode ider er også MEGET velkomne!!

Mange hilsner fra
Sussan og Schnauzerne, der lige mangler noget inspiration!!!
http://schnauzers.dk

Accepteret svar
Fra : pmj

Modtaget 200 point
Dato : 24-04-02 22:54

Hej ChiChi

Ja! Begrænsningens kunst er svær. Især, når hunden også synes at al træning er sjov.
Min erfaring er at det er svært at træne DKK og DcH program sideløbende p.g.a. meget ens øvelser, der alligevel er forskellige fx. aflevering foran i DcH og ved Plads i DKK. Indkald på plads i DKK og foran i DcH, Fremad uden markeringer i DcH og i markeret felt i DcH. IPO træning kan lettere kære sideløbende og træning i gruppe C til IPO I kan godt vare et års tid.
Det er lettest kun at sætte sig et stort mål af gangen og evt. opdele det i flere små. Hvis du vil være i B-klassen næste år, må dit mål være at få anden oprykning i år. Hvis dit mål er deltagelse ved DM, kan det være en fordel at vente med anden oprykning og nøjes med træning i år, så pointtallet bliver højere i år. Du skal regne med et træningsår efter oprykningen inden resultaterne kommer i B-klassen.
Hvis du lige er startet på IPO-træning kunne dit mål for 2002 være oprykning til B-klassen og for 2003 en bestået IPO I.

Den letteste måde at nå et mål på er:
1. målet er realistiskt
2. Et mål af gangen

Held og lykke med træningen

Pia Johnsen

Godkendelse af svar
Fra : ChiChi

Dato : 30-04-02 10:27

Hej Pia

JA, det var jo det jeg selv tænkte.

Vi har trænet DKK og DCH sideløbende uden de store forvirringer hele sidste år, men i år er han "lissom faldet af på den", han går plads i DCH programmet og % plads ved DKK i indkald, så jeg regner med han trænger til lidt fred i sit hoved *S*

Vi har nu valgt at træne DCH's C-program indtil vi har fået anden oprykning, og så må vi jo se hvad vi så sætter os af mål*S*

hilsen
Sussan og schnauzerne
Http://schnauzers.dk