/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Program til speciel tekstudskrift
Fra : rosekamp
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 02-03-04 10:46

Jeg ved ikke helt om det hører hjemme hér, men here goes...

Jeg er ved at lave en scrapbog, hvor jeg skal have nogle tekst"bobler" ved siden af mine billeder. Jeg kan selvfølgelig bare skrive min tekst i Word, printe den ud på forskelligfarvet papir og derefter klippe teksten ud i forskellige former. Men kan man ikke gøre det i et program. Så man f.eks. kan lave en farvet stjerne eller måske en taleboble, som man kan skrive indeni og så printe ud og klippe efter. Jeg kan selvfølgelig lave en i psp eller Photoshop ell. lign. men det ville unægteligt være en del nemmere, hvis det f.eks. var et program der lignede Word, så man også med det samme på "vis udskrift" kunne se, hvor meget det reelt fylder, når det printes ud.

Anyway, fyr løs, hvis du har en god idé til mig. Også hvis det er på en helt anden måde.

Rosekamp

Accepteret svar
Fra : Dkkasper

Modtaget 110 point
Dato : 02-03-04 10:53

Det er muligt i Word. vælg menu view --> Toolbars --> Drawing

og her kan du så indsætte forskellige figurer mm. og skrive i dem samt benytte farve...

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 02-03-04 10:55

Hejsa

Photoshop er altså rigtig godt til de ting du nævner, men det kræver at du sætter dig lidt ind i det for at kunne arbejde med det. Men det er faktisk nemt at lave talebobler etc.

Ellers er et andet godt program coreldraw. Det er ikke billedbehandling som photoshop, men du kan godt arbejde med billeder i det, og det er nemt at indsætte bobler og lignede. Faktisk er det utroligt nemt og ligetil at arbejde med.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-03-04 14:22

Dkkasper -

Kanon, og nu har jeg brugt Word i 100 år og 20 madpakker uden at vide, at man kunne det

Men, hvis jeg nu f.eks. laver en stjerne - hvordan skriver jeg så oveni den?

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 02-03-04 14:24

højre klik og vælg indsæt tekst...

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 02-03-04 14:42

Tak for svaret Dkkasper.

Det var nemt tjente point, hva Men sådan skal det også være ind imellem, når vi andre ikke kigger os ordentlig for

Rosekamp