/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
.avi til .mpg problemer
Fra : plb
Vist : 427 gange
43 point
Dato : 02-03-04 08:23

Hej

når jeg laver en film til .mpg så er der ingen lyd på når den er færdig... er der nogen som kan fortælle mig hvorfor??
jeg bruger TMPGEnc til at ændre format!

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 02-03-04 08:36

prøv at "decompress" filen (avi'en) først, og kør så den den "decompressed" fil igennem tmpgenc.

http://www.divx-digest.com/software/index3.html

denne fil : "AVI Audio Decompressor - Converts the audio of AVI files into Uncompressed PCM"

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 43 point
Dato : 02-03-04 13:46

Prøv evt dette program. Kan kun anbefale det.
http://www.1stvideoconverter.com/

Kommentar
Fra : plb

Dato : 02-03-04 16:43

>> refi, bliver outputte til PAL eller NTSC og hvad skal jeg vælge når jeg vil brænde filmen ud som dvd bagefter, MPEG 1 eller MPEG 2??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 16:54

Det første er jeg dig svar skyldig. Har aldrig tænkt over det, men det virker i min.
Det sidste - MPEG2
Hvad hedder .xxx originalfilen?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 02-03-04 17:00

.avi

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 02-03-04 17:08

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 17:12

Hvis det er fra avi - hvorfor så lave DVD - nøjes dog med VCD.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 17:12

selv tak

Kommentar
Fra : plb

Dato : 02-03-04 17:14

nej det kan min DVD afspiller ikke vise... lidt irriterende, men jeg har jo også en DVD-brænder så det går nok