/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
børnetøj og sko
Fra : brinkloev
Vist : 823 gange
200 point
Dato : 01-03-04 14:50

Det er måske et underligt spørgsmål...
Men jeg står for at starte en børnetøjsbutik med mærkevarer som:Freoli - Okker Gokker - Rohde -
Wheat - Avra for Lavra m.m. Samt sko: Angulus og Primigri.
Mit spørgsmål er som følger: Køber I/du mærketøj til de de små poder og i så fald, hvilke mærker?
På forhånd tak!
Mvh. Brinkloev

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 01-03-04 15:00

Jeg køber ikke særlig meget mærketøj, jeg går mere efter hvad jeg syntes er sødt, og hvor meget jeg syntes jeg vil betale for tøjet, pris og kvalitet følges selvfølgelig tit, og hvis det er godt betaler jeg gerne prisen!

Går aldrig efter bestemte mærker, men efter hvad jeg vil have!

Hvor starter du butik??

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 01-03-04 15:08

Jeg køber også hvad jeg falder for. Jeg går ikke efter mærke tøj, og desuden vokser små børn hurtugt ud af tøjet, så tøj som feks. er fra H&m når næsten ikke at blive slidt. Det mærke tøj jeg har købt er fra loppemarkeder. Et mærkevare jeg rigtig godt kan li er "GAP", som jeg har efterspurgt herinde på Kandu. Det findes ingen forretninger med det mærke og det er super lækkert. Hvis du starter forretning i KBH og sælger Gap, vil jeg blive en fast kunde hos dig og det tror jeg osse mange andre ville...

Mvh
Gisèle

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 01-03-04 15:09

Tak for svaret. Jeg bor i Sydsjælland, nærmere vil jeg ikke komme på dit spørgsmål - håber du forstår...
Mvh. Brinkloev

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 01-03-04 15:13

Det er helt forståligt.. Men held og lykke med den nye Bix. Hvis du får det mærke jeg nævnte, må du gerne sige til.

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 01-03-04 15:15

Hej Gisele.
Jeg har en lille kommentar til dit svar...
Det kan da godt være at tøjet fra H&M er relativt billigt og sødt, og jeg skal da gerne indrømme at jeg har da købt tøj der, til mine små tvillinger.
Men jeg gør det ikke mere...FORDI: Jeg læste en rystende rapport om børnearbejde i den 3. verden, hvori det er dokumenteret at H&M samt andre store koncerner som bla. Tommy Hilfiger - benytter sig af og udnytter børnearbejedere på det groveste, i form af en ussel løn og kummerlige arbejdsforhold... Det fik mig til at tænke mig om... Sidan da køber jeg Kun dansk produceret tøj, som nævnt i mit indlæg.
Mvh. Brinkloev

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 01-03-04 15:20

Jeg forstår godt hvis du ikke vil nærmere ind på beliggenhed af den nye butik, var også bare mere nydgerrig efter om det var noget jeg måske kunne komme til at bruge, men da jeg ikke ligefrem kommer på de kanter - Sjælland - tror jeg desværre ikke jeg bliver en god kunde... *ss*

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 01-03-04 15:22

Det lyder da frygtligt!!!

Det anede jeg ikke. Det skulle man jo ikke tro om sådan en kæde. Det må jeg da lige undersøge mærmere. Men jeg handler ikke så meget i H&M. Jeg handler i Kvickly og Føtex og private steder. Min datters farmor er professionel syerske. Så får osse en masse fin tøj derfra...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-03-04 17:14

Hej brinkloev.
Husk du har et spørgsmål fra juli, sidste år der stadigt står åbent.
Kunne aldrig finde på at købe mærketøj, til små børn.

Til gisele:
"GAP" er en kæde af forretninger (tøj) i USA, og ikke et bestemt mærke.
Du må endelig ikke tro, at hvis du køber i kvickly eller føtex, ikke køber varer hvor børnearbejde indgår!!!! Det er meget svært at undgå billige varer, hvor der ikke på et eller andet stadie, indgår børnearbejde.

Kommentar
Fra : sigmatau

Dato : 01-03-04 17:31

Det er mega-svært at sælge mærkevarer (dyre) til børn. Hvis jeg skulle starte en lignende butik ville jeg satse på mellempriser i god kvalitet. Og derudover en brandgod service. Forældre kan godt lide butikker med børnevenlige omgivelser og personale.
Har selv været skohandler hele mit liv

p.s. Rohde er altså et skomærke....

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 01-03-04 17:43

Viskinge.. Jeg tror ingenting!! Jeg oplyser bare hvor jeg køber børnetøj, ikke andet. Jeg ved ikke om børnearbejde indgår i Kvickly og Føtex, det har jeg altså ikke undersøgt, da jeg aldrig ville tro at landet lå sådan. Jeg ved godt at GAP ikke er et mærkevare, men det var nemmest at skrive det sådan, så jeg ikke skulle til at forklare. Det er lidt ligesom H&M. Det er også en kæde og den er ikke kun i USA, der er også GAP forretninger i England, (London). Jeg har selv boet i USA og kender godt til det og ved ikke om efter alle div oplysninger på denne side, er indgået børnearbejde i GAPs kæde. MEN Gap, er da en form for et bestemt mærke, for når du køber tøj i Gap, står deres navn da i nakken af tøjet, ligesom H&M, Inwear, eller hvad ved jeg.

Jeg føler hurtigt at man bliver stemplet herinde af div. brugere, hvis man ikke skære tingene ud i pap. Hvilket jeg tit og ofte egentlig gør...

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 01-03-04 19:10

viskinge
Jeg kender godt Rohde-sko, men der er altså også et børnetøjs-mærke som hedder Rohde...!!!
Brinkloev

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-04 21:07

Børnearbejde foregår overalt i verden - vi kan se passivt til at de unge mennesker tigger og hutler sig gennem tilværelsen i alverdens fattigste storbyer uden arbejde, eller vi kan vælge at købe varer der er fremstillet bl.a. vha. børnearbejde hvor børnene trods alt tjener lidt penge. Børnearbejde er i store dele af verden et nødvendigt onde for ganske simpelt at overleve. Jeg er ikke tilhænger af børnearbejde, men kan se nødvendigheden heraf for millioner af børn - vores opgave i den vestlige verden er så at hjælpe udviklingslandene med teknologi (produktion og miljø), undervisningsmaterialer og skoler, osv. så der kan opbygges et demokrati (som der jo efte er mangel på i udviklingslandene), og med demokratiske tilstande og en blomstrende industri, er vejen banet for at børnearbejde kan afskaffes.

Selvfølgelig bør vi dog som borgere i den vestlige verden så også stille krav til vores leverandører om, at vi vil have varer der er produceret af voksne, og så skal vi også være parate til at betale prisen - altså slut med 3 t-shirts for en 50'er, slut med alle de små dimser og dippedutter og nipseting man kan købe i 10-kronersbutikkerne, slut med at stå på hovedet i rodekassen hen udner jul for at finde små legetøjssager til en flad femmer til pakkekalenderen.

Iøvrigt - så synes jeg snart jeg har set så mange børnetøjsbutikker lukke op og så meget hurtigt ned igen, at jeg mener det nok er et farligt marked du bevæger dig ind på. De butikker jeg har set, satsede alle på mærkevarer, og/eller specielle mindre kollektioner. Sydsjælland som opland til den slags butikker....måske, men så skal du nok ind i Næstvedcenteret, eller finde en godt beliggende butik midt i byen, ellers tror jeg du er dømt ude ret hurtigt. Og så skal du nok have råd til at satse en ret solid portion kapital.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-03-04 21:11

PS - jeg køber iøvrigt heller ikke mærkevaretøj til ungerne generelt - de gror ud af det alt for hurtigt til at jeg vil "ofre" formuer på det - Kun vinterfodtøj har jeg set mig nødsaget til at købe i mærkevareudgaver, da Bilka's fodtøj til ungerne gerne er noget værre hø der er ødelagt efter ganske få ganges brug

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : brinkloev

Dato : 04-03-04 21:11

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : Tina72

Dato : 23-09-05 10:01

Hej alle,
Jeg vil starte med at sige at jeg også troede at Gap var et mærke, min mor købte en masse med hjem til min søn da hun var i London og det er virkelig en skøn kvalitet - men så blev jeg så klogere
Jeg køber selv næsten udelukkende mærketøj til mine unger, kan godt lide at de ikke ligner alle de andre og generelt syns jeg man godt kan se og mærke forskel i kvaliteten på om det er H & M eller rOhde ( feks. ). Jeg har selv en butik der udelukkende sælger danske mærkevarer, den har ikke haft åben så længe, men det går rigtig godt og interessen for den er stor. Jeg tror netop det er vigtigt at skille sig ud, folk i dag kan godt lide special forretninger hvem vil ikke hellere gå ned til den lokale slagter, fremfor at gå til delikattesen i Bilka?? Nå, ja, det vil jeg ihvertfald selv helst, men kan selvfølgelig ikke tale på andres vegne, men jeg tror at tendensen blir mere og mere til små special butikken. Jeg vil selvfølgelig gerne høre jeres andres mening...
Brinkloev, jeg vil ønske dig held og lykke, det er hårdt arbejde, det tærer på familen og du får lange aftener og nætter uden søvn, men det er det hele værd. Men det kræver mere end folk umiddelbart tror, jeg har tabt mig rigtig meget mens opstartsfasen stod på, så det er ikke bare lutter lagkage, men det dag man så kan slå dørene op, har det været det hele værd. Men det hårde arbejde er der stadig og der er ikke meget tid til familie og venner.

Kh Tina