/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Porsche 924
Fra : IceCap
Vist : 1352 gange
50 point
Dato : 23-04-02 23:04

Har en Porche 924 forhjuls- eller baghjulstræk? Er de dyre i reservedele?

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 23-04-02 23:33

924 har forhjulstræk, reservedelspriser næsten som Audi - motor er iøvrigt samme som Audi 100 5E.
mvh
Lightyear

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 23-04-02 22:03

"IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bYjx8.2025$kp3.204516@news010.worldonline.dk...
> Har en Porche 924 forhjuls- eller baghjulstræk? Er de dyre i
> reservedele? = 'news.worldonline.dk' and Active = 1ko

Baghjulstræk. Audi-dele. Glem forsikring hvis du er nybillist.

-M

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-02 22:05

"IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bYjx8.2025$kp3.204516@news010.worldonline.dk...
> Har en Porche 924 forhjuls- eller baghjulstræk? Er de dyre i
> reservedele? = 'news.worldonline.dk' and Active = 1ko
> --
Den vil Porche-drengene more sig over længe!

Forhjulstræk????

Glad hilsen
Folmer
> --

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 23-04-02 23:42

Øhhhh, forhjulstræk (i bakgear) hæhæhhæ

LiGhTyEaR

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 24-04-02 00:08

Hvad vil Porche drengene more sig over Folmer? Nu kender jeg heller ikke Audis reservedelspriser. Kan I bliver enige om drivhjulene?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-04-02 07:35

> > --
> Den vil Porche-drengene more sig over længe!
>
> Forhjulstræk????

Sådan lige på hukommelsen, så tror jeg faktisk ikke Porsche NOGENSINDE har
lavet en model der udelukkende trak på forhjulene. Det tætteste jeg kan
komme det er div. 4WD-modeller.

Er der nogen der kan komme i tanker om en FWD-Porsche ???

MVH Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-04-02 08:57

"Peter C" <mail@DETTESKALFJERNEStping.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc6515c$0$63689$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > --
> > Den vil Porche-drengene more sig over længe!
> >
> > Forhjulstræk????
>
> Sådan lige på hukommelsen, så tror jeg faktisk ikke Porsche
NOGENSINDE har
> lavet en model der udelukkende trak på forhjulene. Det tætteste jeg
kan
> komme det er div. 4WD-modeller.
>
> Er der nogen der kan komme i tanker om en FWD-Porsche ???

De har _aldrig_ produceret nogen bil med forhjulstræk.
--
M.v.h. Lars Vestman
www.vestman.subnet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-04-02 09:20

> Sådan lige på hukommelsen, så tror jeg faktisk ikke Porsche NOGENSINDE har
> lavet en model der udelukkende trak på forhjulene. Det tætteste jeg kan
> komme det er div. 4WD-modeller.
>
> Er der nogen der kan komme i tanker om en FWD-Porsche ???

Det nærmeste er mine matchbox modeller. De har 2 finger træk. ( 2 fingre på
taget og en savlende mund der laver lyde)
Brian

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 24-04-02 12:13

Tak for svaret Morten Lorenzen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-04-02 11:14

"IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Tvvx8.2178$kp3.244898@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Morten Lorenzen.
>
Hej "Ismand" :)

Nu er det sådan at efter 1984/85 , jeg husker det ikke præcist , er det
faktisk en Porsche-motor der ligger i en 924´er og ikke Audi.
Jeg ved ikke om undervogn m.m er Audi eller Porsche.
--
Brian Sørup
"Alt under 7 liter er vinterbiler"

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 24-04-02 14:07

Det er rigtigt, at 924S er udstyret med den samme 2,5L Porschemotor, der også sidder i 944.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-04-02 14:56

En 924'er har næsten al teknikken fra VW/Audi. Motor er en modificeret
2-liter Audi motor (125hk.), og det samme gælder gearkassen. Den har
gearkassen
bygget sammen med bagtøjet, og kraften bliver overført via en såkaldt
"transaksel" (Som iøvrigt er meget svag på disse modeller). bremserne er
også Audi komponenter, og de nederste forreste bærearme er fra Golf type 1
(dog skal der svejses lidt for at montere krængningsstabilisator - men man
gør jo meget for at spare penge !).
Hva' forsikring angår kan den forsikres temmeligt billigt igennem Nordisk
Veteran forsikring. De tager brugsbiler op til 1977. Så det skal man ikke
blive skræmt over !
Fra 1980 er 5-trins gearkasse standard, og fra 1986 ligger der en ÆGTE
Porsche motor (2.5l. / 150hk) under forklappen, og navnet er ændret til
924S.

Hvad man skal kigge efter på disse biler er:

Bageste ophæng (Tortionsstænger !) De kan blive svage og resultere i
"hængerøv"
Klaplygter (motoren har det med at stå af, og en ny koster 2000,-)
Rust omkring bagklap
Støj fra gearkasse/transaksel (DYRT at rep.)

mvh.
Heine.
www.carnut.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 21:23

"IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> wrote in message
news:bYjx8.2025$kp3.204516@news010.worldonline.dk...
> Har en Porche 924 forhjuls- eller baghjulstræk? Er de dyre i
> reservedele? = 'news.worldonline.dk' and Active = 1ko
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

og lige en god ide til hvis du vil købe en.. køb en der er galvaniseret..
ellers ruster de op.. hehe..

(har selv en galvaniseret 924, og er ved at få fnat af forsikringselskaber)

Jacob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 22:10

"Jacob" <not@really.com> wrote in message
news:EJZx8.4434$HZ2.355731@news000.worldonline.dk...
> (har selv en galvaniseret 924, og er ved at få fnat af
forsikringselskaber)

Hvad da ?

Er der en sammenhæng mellem galvaniseringen og forsikringsselskaberne ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-02 22:14

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
news:3cc8710b$0$73212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jacob" <not@really.com> wrote in message
> news:EJZx8.4434$HZ2.355731@news000.worldonline.dk...
> > (har selv en galvaniseret 924, og er ved at få fnat af
> forsikringselskaber)
>
> Hvad da ?
>
> Er der en sammenhæng mellem galvaniseringen og forsikringsselskaberne ?
>

øhh.. hvem siger der er en sammenhæng.. lol..

>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>