/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Sogne
Fra : freddiemercury
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 01-03-04 13:05

hejsa jeg er lige startet med slægtsforskning, men kan ikke finde
noget udover det jeg får at vide af bedsteforældrene
hvis jeg leder i kirkebøgerne kan jeg ikke finde noget, og jeg
leder efter nogen i FØVLING SOGN og (i jylland) Johannes Hansen
men kan ikke finde denne sogn og mange andre små sogne

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 01-03-04 13:16

Føvling sogn giver to muligheder, nemlig i Ribe og i Skanderborg amt.

Føvling sogn (Føvling) Malt herred, Ribe amt
Føvling sogn (Føvling) Tyrsting herred, Skanderborg amt

hjælper det lidt, ellers lad mig høre igen

Kommentar
Fra : poulerikdahl

Dato : 01-03-04 13:20

Hej Freddie Mercury

Jojo Føvling sogn findes skam. Det er en del af det der i dag hedder Holsted Kommune....den sydlige del, så den er der altså.
Prøv evt. dette link til kort over Ribe Amt fra FT1845 :
http://www.dis-danmark.dk/kipkort/kort/ribe1845.gif

og prøv endvidere dette link til en masse nyttigt om folketællinger : http://ddd.dda.dk/kiplink1.htm

Og http://www.arkivalieronline.dk/ men her kan du nok endnu ikke finde Føvlings kirkebøger .

God jagt Freddie

mvh
Poul-Erik

Kommentar
Fra : poulerikdahl

Dato : 01-03-04 13:22

Ups...ja Varla skrev på samme tid som jeg gjorde. Der er også en Føvling i det gamle Skanderborg Amt

Poul-Erik

Kommentar
Fra : mim

Dato : 01-03-04 17:54

Hejsa
En rigtig god side at bruge når man søger efter sogne, hvor ens aner har boet er denne her

http://sql.krabsen.dk/stednavne/stednavne.html

Fortsat god fornøjelse i den jagt efter aner

MvH
Bente

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 01-03-04 22:40
Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 02-03-04 14:41

tak for de mange gode indslag, hvad er de vigtigste data man skal have, når man går på jagt efter sine forfædre, og hvad skal man vide før jeg går på lokalhistorisk arkiv ?

Kommentar
Fra : poulerikdahl

Dato : 02-03-04 16:10

Hej Freddie

Sognet er det vigtigste !!! ,....og så kommer årstallet hvor du ca. skal lede. Navne osv.

Vigtigt er det også at vide at alle sogne findes på film optil ca. 1888-1892, så hvis du skal i kirkebøger efter den tid skal du vide, at du enten skal til Viborg, Aabenraa, Odense eller Kbh., afhængig af hvor dit sogn ligger

mvh
Poul-Erik

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 02-03-04 18:44

Hej Freddie.
Hvis du kan finde ud af hvor dine bedstefoældre er født og hvornår kan du starte med dem og deres børn. find oplydninger i kirkebøgerne og evt i folketællingerne.

har du brug for mere hjælp må du gerne skribe til mig privat: lis.jensen@stofanet.dk
Hilsen Lis

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 03-03-04 13:18

1000 tak Lis måske gør jeg brug af din venlighed