/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Sort/hvid skærm med radeon 7500 (s.vhs)
Fra : alfa
Vist : 412 gange
12 point
Dato : 23-04-02 22:39

Jeg har et ati radeon 7500 med tv-udgang (s-vhs), men når jeg tilslutter den fjernsynet via en omformer, bliver det sort/hvid, og jeg har fået at vide at fjernsynet ikke kan køre med det, men hjælper det så at bruge composite (hvis jeg bruger en omformer fra s.vhs til composite), eller bliver det også sort/hvid?? Og hvis dette ikke virker, skal man så bruge løsningen, med at forbinde to videoer til fjernsynet???

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 22 point
Dato : 23-04-02 22:51

Løsningen er den sidste og virker den ikke må du kigge dig om efter et nyt fjernsyn eller
også må du anskaffe et tvout-kort som leverer et moduleret RF-signal, så du kan se
det på den måde.

Kommentar
Fra : Emmek

Dato : 02-05-02 17:54

Mange har problemer med at deres fine TV-out kort, ikke er så nemt at slutte til fjernsynet.
Så køber de en scart-adapter med SVHS indgang og tænker Yeahj!!! Men nu er problemet så
bare det at tv'et kun viser sort/hvid. Herefter findes der mange løsninger, og ikke alle er lige smarte.
Det mest ekstreme jeg har hørt er at købe en SVHS video, slutte den til en alm. video, og skabe
forbindelsen den vej. Det jeg gjorde var at lave et SVHS -> RCA stik. RCA stik er phonostik, som
oftest er gule, og altså en slags alternativ til SCART, bare uden lydsiden. Hvis dit TV/video ikke
har mulighed for tilslutning af RCA stikket kan det sluttes til scart-adaptere som den jeg nævner
ovenfor, og du når målet alligevel.
Nu mangler du bare at lave et SVHS->RCA stik, og det gøres efter denne opskrift.

http://www.technick.net/pinadavid_svideo_rca.php

Du skal bruge
SVHS kabel(Han i begge ender),
keramisk 470 pF kondensator,
Phonostik(Han, helst gult),
loddegrej.

Så følger du bare den EKSTREMT simple vejledning, og så er den hjemme.. God fornøjelse.

PS. Jeg antager at du godt kan regne ud at du skal indsætte phono stikket med kondensator
i stedet for det ene af de to SVHS-stik...