/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlock 3310
Fra : Kris
Vist : 520 gange
104 point
Dato : 23-04-02 22:23

Jeg har lige købt en 3310 og vil høre om der er en der ved hvor jeg kan finde et simpelt program der kan unlocke en 3310 og give en beskrivelse af hvordan jeg kan gøre det. Jeg har det nyeste software i min tlf og et datakabel. Jeg bruger windows XP.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Helgeb

Dato : 23-04-02 23:03

Hej
Dette er lovligt www.simlock.dk

Helgeb

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 23-04-02 23:54

Er der ikke en der ka

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 23-04-02 23:56

Er der ikke en der bare kan fortælle mig hvor jeg kan finde et program der kan klare opgaven? Det er vel ikke så slemt? På forhånd tak

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 24-04-02 00:36

Jeg har fået fat i Rolis nokia tool, men når jeg trykker på SPlocks skriver den privileged instruction. Hvad går der galt?

Kommentar
Fra : Delfa

Dato : 24-04-02 23:38

zonker

Det var da en værre gang vrøvl du leverede der....
Den eneste grund til, at jeg skrev, at jeg ikke ville holdes ansvarlig for noget, var, som jeg i øvrigt også skrev, at jeg ikke kendte til indholdt af sitet, og derfor ikke vidste om den kære bruger kunne få sig et virus eller lignende ved at downloade noget fra sitet. (Man kan jo forestille sig at en side der hostes på et .sk domæne kan indeholde lidt af hvert)
Jeg er i øvrigt ret overbevist om at jeg ikke foretager mig noget ulovligt ved at taste en række bogstaver og tegn ind i et debatforum. Husk på at jeg ikke udbyder eller hoster noget. Iøvrigt er jeg stadig ikke klar over om der findes noget 'ulovligt' på det nævnte link, men det kan du måske fortælle mig....

Med venlig hilsen
Delfa

*Jeg vil ikke holdes ansvarlig for eventuelt dårligt humør, foresaget af dette indlæg ;)

Kommentar
Fra : Steenped

Dato : 28-04-02 21:45

Hvis der findes en rar M/K der svarer Kris vil jeg også læse det med stor opmærksomhed

Med venlig hilsen

Steen

steenpe@email.dk

Kommentar
Fra : djubi

Dato : 02-05-02 17:16

Det er ikke så nemt som man tror, hvis det er en nyere slags skal man passe på med hvad man gør, det kan ødelægge telefoenen istedet for at oplåse den, men der er flere der gør i den slags, og her kan nævnes www.gsmunlock.dk
www.djubi.dk og en hel del flere.
Mvh. Per

Kommentar
Fra : vertu

Dato : 21-05-02 23:59

Jeg er selv i gang med det samme som dig. Jeg har 3310 med sw version 5.13 (tast *#0000# for at se version).
For at låse en 3310 med sw version over 5.03 op skal man bruge både flash kabel og datakabel. Køb flashkabel over nettet i england - man sparer 800-900 kr. Der findes uendelige versioner af programmer. Jeg bruger Dejan flasher. Hent din "partial" på denne side (skal svare til telefonens version) http://www.trendyfone.com/darkflasher.htm. Her kan du også hente darkflasher som er et windows program der bruger Dejan flasher til flashing. Læg mærke til om der står 100% eller "solution" ud for din version. Ved solution skal du gøre som der står i tillægget eller se her: http://www.flasherfiles.co.uk/3310_5.03_instructions.htm.
På min telefon, skal det siges, virker det altså IKKE. Telefonen går fuldstændig i baglås: kan hverken tændes eller noget som helst. Derfor: TAG ALTID BACKUP af telefonens sw. på 3310 (og sandsynligvis på de fleste andre nokia telefoner) gøres det med start adresse 00200000 og slutadresse 00400000. Gør du dette har du hele telefonens oprindelige sw. Går noget galt så flash dette tilbage i telefonen så er den tilbage hvor du startede. Husk altid at flashe med samme startadresse som sw er taget fra.

Kommentar
Fra : agenten

Dato : 27-05-02 20:50

Det kan godt være et lille problem når du kører Windows XP.

Accepteret svar
Fra : Squanto

Modtaget 104 point
Dato : 14-06-02 00:07

Du kan ikke unlocke en 3310 med et datakabel. Du skal bruge et flashkabel. Kan fås hos mobiludstyr.dk koster fra 1000-1500.
3210 kan man unlocke med et datakabel - op til og med v05.26.

http://www.dejanflasher.com/unlock.htm - Tabel over unlock muligheder. flasher og datakabel.

Håber at disse infomationer kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : vertu

Dato : 14-06-02 00:26

Det der med flash kablet troede jeg også - og havde også gjort det på den måde - indtil jeg så sent som i aften snakkede med en prof fra england som gav mig en ny metode til at unlocke v5.47 (og det virkede)(har ik prøvet med ældre versioner: check version med *#0000#).
Du skal blot have fat i eeprom tools: download her http://www.amsca.co.uk/download/pafiledb.php?action=download&id=1 tilslut derefter dit M2Bus datakabel (ikke FBus) til telefonen - tænd den - start programmet - klik på lås-ikonet - lad den arbejde i kort tid - og vupti du har en ganske ulåst nokia 3310 telefon - jeg var selv lamslået over hvor let det var
NB: DETTE VIRKER KUN UNDER WINME/98/95

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 14-06-02 00:35

In order to upgrade (or downgrade) your phone's software, you will need a flasher cable, flashing software, an MBUS cable and FAID (Flash Authority Identification Data) calculation software.

Kommentar
Fra : agenten

Dato : 22-06-02 22:47

Hallo !! Det der med at man ikke kan unlocke en Nokia 3310 med et datakabel er noget bøvl for det kan man godt, v 5.03 - 5.47. Det to mig ca 10 sek at unlocke en nokia 3310 v5.47 med et Mbus datakabel så en hilsen til vertu du har ganske ret.

Kommentar
Fra : Day_Walker

Dato : 13-07-02 17:56

Jeg har prøvet at hente eeprom tools, men når jeg prøver at starte programet siger den at jeg skal opdatere dbox32.dll filen.! Men hvordan gør jeg det...? Jeg har prøvet at søge efter filen, men hvis det skal være en nyere version hedder den vel noget andet.! Den telefon jeg skal unlocke er forresten en Nokia 3310 version V05.13

Kommentar
Fra : agenten

Dato : 14-07-02 20:26

Hvis du kører windows XP kan eeprom tools ikke bruges, kun til win 95,98,win me. der kører det også kanont..!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 05-08-02 21:05

Tak for svaret Squanto.

Kommentar
Fra : Casb

Dato : 24-05-03 19:27

Hej Kris
Du kan bruge et program der hedder NOKIA TOOL V. 3.21 så er det lige meget hvilken SW version du har. Under Windows XP skal du oprette en genvej til Nokia tool højreklikke på genvejen gå i egenskaber og trykke på kompatibilitet og vælge Windows 98 Så virker det som en drøm, jeg har selv prøvet
Hilsen Casb