/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Sunowich hvad har du gang i?
Fra : ajohansen
Vist : 385 gange
1 point
Dato : 01-03-04 10:27

Sunowich>> du er ved at gøre dig godt og grundigt upopulær.
Dine tip vil sikkert være interessante for nogen, men du er altså nødt til at finde den rigtige kategori, og det hvad enten du er på poientjagt eller ej.
Jeg vil i hvert fald overveje, om jeg gad bruge tid på dig, hvis du engang havde brug for hjælp, og jeg tror ikke jeg er den eneste, der har det sådan.

ALTSÅ sæt dig ind i de forskellige kategorier, og bestræb dig så på at gøre det rigtigt første gang du sender et indlæg

//anne

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 11 point
Dato : 01-03-04 10:32

http://www.kandu.dk/dk/spg/34370

kritik modtages IKKE som du kan se!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-03-04 10:37

Grunden til, at jeg er synes, det er smadder trælst (ja, jeg er fra Århus) med alle de useriøse "spørgsmål" og "tip", er at de, der virkelig har brug for hjælp til noget, drukner. Vigtige spørgsmål rykker lynhurtigt ud af "seneste 25", fordi nogle herinde bruger Kandu som chatroom. Dem er der mange andre af.
Jeg har personligt været meget glad for Kandu i visse situationer. F.eks. da min kæreste fik konstateret en knude i skjoldbruskkirtlen. Jeg sidder i udlandet, havde mange spørgsmål, og følte mig meget angst og alene. Jeg fik søde og nyttige svar. Endnu engang tak til de, der svarede mig. PS, han har det godt nu.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-03-04 10:39

Undskyld, mig igen. Jeg kan heller ikke se en grund til point-systemet.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 01-03-04 10:45

frieda>> ang point-systemet kan jeg kun give dig ret, men det er lige så træls, at når man åbner sin mailbox så vælter det ind med tips som retteligt hører til i andre kategorier, hvis jeg vil arbejde med perler så abonnerede jeg vel på en hobbykategori, og omvendt dem som har interesse i perler abonnerer nødvendigvis ikke på kategorien hjemmeside.

//anne

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-03-04 10:50

Du har fuldkommen ret, Anne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 11:47
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 11:51

Ja det er ingen joke prøv at kigge hvad der sker, nogen vil bestemme og udnytter tilsyneladende Kandu Teamets laden stå til. endda så voldsomt at man håner resten med dette: http://www.kandu.dk/dk/spg/34403 og aprpos Sunowich ihærdighed så se denne tråd hvor spørgeren nærmest skal tvinges til at acceptere nogetaf gætteriet:
http://www.kandu.dk/dk/spg/34416
Jeg er blevet kanøflet og jeg smækkede ikke med døren, de fornuftige må stå sammen
Bjarne

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-03-04 12:50

Tjaa, BjarneD....Du er da inde på noget væsentligt ang. Kandu Teamets laden stå til.
Dog har de gjort opmærksom på, hvad der er tilladt og ikke tilladt her på Kandu.dk - og hvori forskellen ligger i forhold til andre forums.....

Citat
Her på kandu.dk har vi valgt den strategi om, at holde os uden for diverse skænderier, og kun i yderste nødstilfælde at blande os i slaget, typisk ved at fjerne nogle indlæg. Dette forum er for bruger af Kandu.dk, ikke for at manifestere eller promovere det ene eller andet synspunkt fra Teamet bag Kandu.dk.

Vi vil værne om tolerancen, fastholde friheden til at udtrykke sine holdninger, give mulighed for at stille gode og mindre gode spørgsmål, samt give mulighed at diskutere forskellige emner. Men vi ønsker ikke falde ind i provokatørernes snarer og indgå aktivt i nedgørelse af først det ene så det andet. Denne holdning har vi udtrykt i flere omgange her i kandu.dk gruppen, men vi vil på den anden side heller ikke lade provokationer, mangel på pli, samt uhumsk sprogbrug være grundlag for at udelukke bruger fra vores site. Der skal noget andet og mere til, herunder ulovligheder eller opfordring til sådanne.

Mht. at nogle vil "bestemme" som du skriver........JA, du har ret BjarneD......der er endda nogle som gerne vil bestemme, hvordan Sune een ud af mange kandubrugere bør optræde herinde. Bestemme hvor mange tips han må ha' lov at poste. Bestemme om han må ha' lov til at henvise til links fra Google. Bestemme om han i det hele taget må forsøge at besvare et sp..med mindre han har et korrekt svar. Puuuhaaa hvor det stinker...spark lige et vindue op.........

Der er da masser af Forums, hvor reglerne ikke er så flydende som her på Kandu - hvorfor bruger du ikke disse Forums i stedet for?? Det er af min overbevisning, at "gider" man blive for at skændes - ja så er det fordi man "tænder" på at blive forarget -for det er da ikke fordi, at der ikke er andre muligheder på nettet.....

Og så lige til dig ajohansen. Du har postet dit spørgsmål i kategorien HJEMMESIDER.
Håber det var et forsøg på at være morsom!!!!!

Frida...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-03-04 13:02

fridaflip ...

.... der findes også adskellige andre fora, hvor der er chat rooms!!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 13:09

Det er klart at du må forsvare anarkiet Fridaflip for hvis der er en der har scoret point på useriøs pjat så er det da vist dig, og belært af erfaringer fra det virkelige samfund så er det altså ikke særlig smart at man lader stå til, men på den anden side så længe vi er tilpas høflige allesammen så sker der ikke alverden, men den høflighed er sat over styr for længst. Sune har selv købt den uvilje der møder ham for han har ført sig frem i mange spørgsmål med rene gætterier suppleret med links til søgeresultater på Google, og det er at gøre grin med dem der bruger tid på at forklare deres svar for det er ikke nok at vide det selv man skal jo også have spørgeren til at forstå. Hvis dette ikke er tilfældet har jeg da misforstået konceptet.
Frida skal vi ikke lade det ligge nu. Sune fik ikke noget ud af sin stræben for det var Palle B. Hansen derf fuldt fortjent vandt månedens præmie.
Bjarne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 01-03-04 13:13

nej det er ikke en fejl da det er i denne kategori, at de fejlplacerede tips er og min mening med indlægget er at få folk til at overveje, hvad det er de gør.

//anne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-03-04 13:34

>> frieda
fantastik godt tip du har skrevet
håber kandu.dk meget snart gør noget ved det..........

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-03-04 13:36

>frieda

Ja.....og dem bruger jeg osse men har ligeledes opdaget, at der her på Kandu er en kategori der kaldes for smalltalk.....

>BjarneD

Hvad jeg har scoret på useriøst pjat er sån' set ikke din opgave at stå til dommer overfor. Var den teatralske optræden igår ikke mindst ligeså useriøs?
Den uvilje der er skabt omkring Sune, har både du selv... og andre været med til at køre op på et plan hvor det slet ikke hører hjemme.

Herre Gud og jøsses Bjarne.....der er tale om superpoint og en DVD - ikke en skid andet - og kandu bliver aldrig anderledes før de afskaffer pointsystemet.
Oprigtig talt troede jeg, at både du og Refi var et par halvstore knægte der stod og manglede en DVD....og så viser det sig, at I er to midaldrende herrer der begge bare gerne vil irettesætte pointsnydere....Det indrømmer jeg, at jeg sad og smilede lidt af*SS*

>anne
Fair nok....Det er træls der ikke bliver postet i de rette grupper

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-03-04 13:44

>frieda

Jeg synes det er et dybt godnat tips du har skrevet
Hvis det er meget besværligt for dig at lade være med at kigge i smalltalk - så har du da et problem af de større.........Sig mig er du ude på, at kategorien skal afskaffes??
og i så fald hvorfor??
Vil det ikke være meget lettere bare at lade være med at abb. på smalltalk??

Frida...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-03-04 13:54

Fridaflip

Jeg er sørme ked af, at du ikke ka' li' mit tip.
Heldigvis ser det ud som om, andre kan.

PS. jeg abb ikke på small talk

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-03-04 14:17

>frieda
Citat
De, der kommer med kritik, bliver ”jordet” på meget negativ vis. Eks. mig selv. Jeg kan desværre ikke referere til siden, da tonen var så ubehagelig, at jeg ikke beholdt e-mail’ene.

Det var da træls, at du liiige netop ikke kunne finde det sted, hvor tonen var så ubehagelig Hvis det er den tråd, hvor DU søger "Chat" til bl.a Fridaflip Ram2 natmaden og Ellebye....så er den nu ikke så svær at finde.
Kig under din historik og forresten var tonen i den tråd passende*SS*

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-03-04 14:40

Her har du den
http://www.kandu.dk/dk/spg/33378

Frida...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 14:47

Ja man burde jo have advaret jer for Fridaflip bliver ved indtil en eller anden svarer hende i samme tone og så bliver der givet igen så hatten passer. Lad hende lege med sig selv for hendes bemærkninger er ikke værd at læse med al den perfide navlebeskuen. Der er jo nok en grund til at hun kommer på banen ved mindste lejlighed til at kanøfle nogen.
Nu kommer Manse nok snart og hjælper

Kommentar
Fra : moony

Dato : 01-03-04 15:05

*LOL*.....selvfølgelig er der en grund BjarneD.......men det med at kanøfle andre klarer du nu helt fint selv hvem har dog lært dig, at være så selvretfærdig...din mor??

Og nej, manse kommer ikke og hjæper

Frida.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 15:17

Nej det var jo så moony (Frida) i stedet for og det hjælper ikke at beskylde mig for alverdens ting for jeg kommenterer jo bare de negative bemærkninger og skjuler mig heller ikke bag et almindeligt brugernavn, som hvem som helst kan have oprettet.
I afslører jo bare jer selv jo mere I hyler op og den der med selvretfærdighed er jo alt for let at bruge når nogen har en anden mening, og hvad er det så for en grund for det er jo ikke mig der startede det her og heller ikke Franksp for det har åbenbart stået på længe før jeg over hovedet havde hørt om Kandu.
Gad vide om der er lidt skitzo' med i det her
Bjarne

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-03-04 15:21

Ja Bjarne - jeg hedder osse Moony...Tjek endelig om du kan finde noget fordækt pointbytteri med det brugernavn og når du er færdig med det, så sidder du og er meget skuffet, men det går heldigvis over igen.....

Nej ikke noget skitzo her*GG* blot lidt sjov og ballade.....

Frida...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 15:27

Nu har jeg ikke beskæftiget mig med undersøgelser af pointbytter og det er tydeligvis en fejl at du kom til at signere og er der da ingen grænser for dine forsøg på at ævle.
Bliv bare ved med de negative kommentarer for så længe du bruger tiden på at kommentere hvad jeg skriver så får andre jo tid til at være seriøse.
Jeg er alvorligt bange for at alt det du beskylder andre for er noget af din egen utilfredshed over dig selv og det er jo egentlig synd for dig, men det eneste råd jeg kan give dig er at du må søge proffessionel hjælp.
Dette gode råd koster ikke point, men er alene et udslag af min altruisme.
Bjarne

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 01-03-04 15:35

Du skal såmænd slet ikke bekymre dig så meget om mig BjarneD...tror nu nok at jeg klarer mig uden dine gode og velmente råd.....

Desuden tager du dig jo osse tid til at komentere hvad jeg skriver, så på det punkt er vi nok ikke så forskellige hvad seriøsitet angår

Frida....

PS. Ikke mere her fra mig...nu skal hunden luftes - og støvet fjernes

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 15:39

Juhuu

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 02-03-04 08:21

Formålet med dette indlæg var ikke at genere <Sunowich>, han var bare så uheldig, at det var hans tips der poppede op i min mailbox denne gang.

Sunowich og andres tip er gode nok, men de når jo ikke målgruppen, hvis de lægges i de forkerte kategorier. Derudover er det jo heller ikke altid, at overskriften er lige velvalgt, og da det er min intention at samle oplysninger, og dermed lære noget nyt, ja så læser man jo, hvad der kommer ind i de kategorier man abonnerer på, og dermed desværre også irrelevante ting.

Noget helt andet er, at navnet på denne kategorien, måske kan give anledning til forvirring, da det jo er korrekt, at alle tip kommer fra en hjemmeside.

men undskyld til Sunowich.

//anne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-04 10:39

Du behøver ikke at undskylde Anne hans tips havde kun et eneste formål og det var at få nogle flere point.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-03-04 10:53

Det er da hvad han selv har sagt i en anden tråd!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-04 23:16

Hvis nogen skulle være i tvivl om den nye standard så kan de da læse dette fantastiske tip:
http://www.kandu.dk/dk/tip/6935

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 21-03-04 00:49

først med svar for poient, tak for debatten håber at det hjælper bare en lille smule