/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Regnig med gebyr uden advarsel?
Fra : Herbman
Vist : 356 gange
130 point
Dato : 01-03-04 10:25

Jeg har lige fået en regning fra SATS Danmark A/S (fitness kæden).
Man skal betale 369 om mdr.

Åbenbart har jeg glemt at betale for en måned da jeg overgik til pbs betaling på grund at kludder.

Og pludselig kommer der en regnnig ind ad døren på 469 kr.
dvs. 100 kr. oveni uden nogle former for advarsel om at jeg har glemt at betale af nogen art....

ER det virkelig lovligt?

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 140 point
Dato : 01-03-04 10:28

Ja - Det er jo sådan man gør opmærksom på at man har glemt at betale i første omgang Det er da det samme med f.eks. en tlf. regning, hvis den ikke bliver betalt får du jo ikk først en advarsel uden gebyr på. Så du må nok desvære betale de ekstra 100 kr. Det er jo trods alt ikke deres fejl der er sket en fejl da du oprettede pbs

Mvh
Zerg

Godkendelse af svar
Fra : Herbman

Dato : 01-03-04 10:30

Tak for svaret Zerg911.