/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløstnetkort/usbkabel
Fra : jjn31
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 01-03-04 07:42

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvor lang et usbkabel jeg kan sætte på mit trådtøse netkort(Linksys wusb11),
uden at det går ud over signalet.

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-03-04 08:57

Den er sjov

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 01-03-04 09:01

hvorfor?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 09:05

Jeg ved det ikke om man kan sige det helt præcist, for der er jo et tab i alle ledere, og dermed et signaltab. Men man har dog alligevel "vedtaget" nogle regler for dette: USB=5m Netkabel=100m osv.
Har man brug for signalforstærkning/ekstra antenne, kan Linksys jo også levere dette.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 01-03-04 09:12

det er fordi jeg har købt en forlænger på 7 m. og det duer slet ikke.
mvh jesper

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 01-03-04 09:28

Det kan være at dit netkort kræver feks. 5 volt og at tabet pga. kablets længde/modstan kommer ned på 4 volt - og så vil kortet ikke virke.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 01-03-04 09:42

er der nogen forslag til hvad jeg evt. kan gøre for at få det til at virke.

mvh jesper

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-03-04 10:31

Jamen kan et trådløst netk overhovedet fungere med kabel?I min bærbare sidder der to netkort,et alm og et trådløst, med forskellig størrelse,derfor min kommentar om sjov,jeg troede det var en slåfejl med kabel til et trådløst.Undskyld

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 23:50

Jeg kan da ikke sige om det er der fejlen ligger, men 5m er normalt maximum, hvorfor skal det være så langt? Kan du ikke bare købe et på 1/2 eller 1 m?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 02-03-04 12:45

problemet er at der er nul signal der hvor pcen står, så wusb'en skal flyttes nogle meter.
Men kan jeg sætte et access point op mellem den trådløse router og wusb'en? Evt en Linksys wap11.
Hvordan virker et access point, skal det kun ha strøm og så får det de to enheder til at "nå" hinanden,
eller er jeg forkert på den.

mvh Jesper

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-04 16:14

Det er rigtigt at access point bruges til trådløse produkter, men routeren er et access point, og der er ingen ide i at sætte en ekstra ved siden af, kan du ikke flytte din router?, og hvor langt taler vi om, og hvilke materialer, skal signalerne igennem?
Hvis du har plads på et slot inden i computeren, skulle du nok have valgt WMP11, den "trækker" bedre end USB-enheder
http://www.elsborglink.dk
Der findes ikke ret mange der ved mere om dette produkt end elsborglink, tag en snak med dem. Det vil jeg absolut råde dig til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 04-03-04 00:18

Hej Jesper...

Du kan købe en adapter som laver USB om til RJ45...
Altså dit usb-stik til alm. netkabel! ...
Gør du dette vil dit problem være løst...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 04-03-04 17:29

Undskyld en side bemærkning,men hvorfor kabel på trådløs?

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 04-03-04 18:38

Tak for svaret pallebhansen.

Har talt med elsborg og fik fin service og et kabel (der virkede) med posten i dag.
Så nu kører det..

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-04 20:20

Ja selv tak.
Ja der er også forskellige kvaliteter i kabeler, men hvor langt USB-kabel fik du?
Og hvad var deres forklaring, på den dårlige forbindelse?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 04-03-04 20:35

Jeg fik 5 meter.
Begrundelsen var at det kabel jeg havde købt var af en dårlig kvalitet.
De siger max længde mellem wusb'en og comp. er max 10 meter med kvalitets kabel.

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : pallebhansen