/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Counter-Strike??
Fra : pui
Vist : 651 gange
440 point
Dato : 23-04-02 17:11

Hej Hjælp!

440 point til den der kan hjælpe mig!

Min PC fryser efter ½ time, når jeg spiller Counter-Strike. :(
Hvad gør jeg? Jeg har prøvet ALT hvad vi kender til og alle slags drivers!
Jeg har lige fået byttet helt ud, hvad der var i min PC, untagen mit graffik kort.

Lidt info om min PC:
Athlon 1,3Gmhz, 512Mb DDR ram, DX 8.1, NVIDIA RIVA TNT2

Jeg håber at nogle kan hjælpe mig!

MVH
PUI

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 23-04-02 17:15

Hej Pui

Hvis din PC fryser efter 30 min. i CounterStrike
Så er det ikke noget hardware-problem.

Jeg vil anbefale dig, at formatere din computer,
installerer Win igen og så derefter at installerer
Half Life og CounterStrike.

NB. det er den eneste mulighed.

Hvis det ikke hjælper, kan du prøvet at går ind på:

http://www.Counterstrikecenter.com

og downloade en ny CounterStrike.

Ps.
Tjek lige om harddisken sidder sidst på det primære kabel.

Jeg har selv prøve det!!!

Hilsen
Ishoey

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 450 point
Dato : 23-04-02 17:53

Hej PUI!

Hvilket styresystem benytter du?

Hvilken internetforbindelse har du?

Jeg har oplevet og oplever ind i mellem samme problem. Counter-Strike kører bedre hos mig efter at jeg lukker samtlige programmer ned, dog undtagen min firewall (zonealam) og så starter C-death og Counter-Strike. På denne måde har jeg fået en mere stabil forbindelse og har sjældent nedbrud. Jeg mener, at årsagen til at spillet fryser efter en vis tid er at du får fejl i din internetforbindelse. Jeg benytter Windows ME og Oncable.

Efter nedbrug bør du også lige køre en Scandisk for at rette op på evt. ødelagte filer.

Mvh
Bajrne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-02 16:25

pui wrote:
> Hej Hjælp!
>
> 440 point til den der kan hjælpe mig!
>
> Min PC fryser efter ½ time, når jeg spiller Counter-Strike. :(
> Hvad gør jeg? Jeg har prøvet ALT hvad vi kender til og alle slags
> drivers!
> Jeg har lige fået byttet helt ud, hvad der var i min PC, untagen mit
> graffik kort.
>
> Lidt info om min PC:
> Athlon 1,3Gmhz, 512Mb DDR ram, DX 8.1, NVIDIA RIVA TNT2
>
> Jeg håber at nogle kan hjælpe mig!

Det er sgu sikkert dit grafikkort. :)

Juhu, 440 point!

Hvad fanden kan man bruge point til på Usenet? Nårh jo, ingenting.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG
Woyzeck: http://woyzeck.homepage.dk

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-04-02 18:12

Hej igen PUI!

hvis du bruger en firewall eks. Zonealarm - så husk lige at sætte den til ikke at advisere dig ved forsøg fra andres indtrængen på din PC. Hvis du får en melding fra eks.v. Zonealarm imens du spiller Counter-Strike, kan det bevirke at Counter-Strike fryser.

Har du mod på det, så kør uden firewall og virusprogrammer når du spiller Counter-Strike.

Det med at nogen anbefaler formatering og installering igen er godt nok som en sidste udvej; men efter min mening en unødvendig løsning i de fleste tilfælde. Prøv først med scandisk og derefter install af din Windows oven i, uden først at formattere - dette sparer mange timer med geninstallering af drivere m.v.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-02 17:07

Klip
> > Min PC fryser efter ½ time, når jeg spiller Counter-Strike. :(
> > Hvad gør jeg? Jeg har prøvet ALT hvad vi kender til og alle slags
> > drivers!
Klip
Du burde ikke have problemer med et originalt spil, men hvis du ikke har
installeret det korrekt så er det måske et program i baggrunden der
driller.. Det kan være pauseskærm eller noget andet der kommer frem efter en
½ time. Slå pauseskærm fra og tryk så på Ctrl + Alt + Del og se hvad der
kører i baggrunden. Hvis du har en masse programmer der åbner automatisk
hver gang du starter Windows kan du disable dem i (win98 ved ikke med andre
styresystemer) START -> KØR -> MSCONFIG og vælg faneblad start der kan du
fjerne alle de programmer du starter

Hilsen

Andy

Kommentar
Fra : pui

Dato : 23-04-02 20:47

Hej

Styresystem: Win Me
Internetforbindelse: ADSL 2048/512
Firewall. Nej
jeg har lukker alle programmer ned!
Pauseskærm er slå fra!
Det er en originalt spil!!

NB: Så jeg prøve at formattere og installerer Win me igen

MVH
PUI

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 23-04-02 22:04

aha... der er fejlen

Den ligger simpelthen i at du kører windows ME, det er ikke et styresystem, som
overhovedet er egnet til en skid (undskyld udtrykket).

Og den løsning som nogle foreslår, at du bare formatterer og reinstallerer er sgu den aller-
sidste løsning, som jeg absolut IKKE kan anbefale, også selvom de påstår at der intet
andet er at gøre, er det fordi die som har gjort det ikke ved hvad de har med at gøre.

Men lad os starte fra en ende :

1) Forsøg vhsi du har et andet OS at installere dette og smidt windows me lang bort,
det er simpelthen for ustabilt. Og en stor del af skylden kan ligge her specielt
hvis maskinen bare fryser og du ingen fejlmeddelelse

2) Det er IKKE din firewall for enten kunne du spille eller også kunne du ikke, her går
forbindelsen død, dvs. at der er hul igennem til internettet. Og en forbindelse går
ikke bare død efter et fast interval og specielt ikke når det kun er når du spiller et
bestemt spil

3) Kig din opsætning af din BIOS efter, slå al shadowram og andre tænkelige
indstillinger til "konservativ opsætning". Denne kan nogle gange volde problemer.

4) Som Bjarne H foreslår er det IKKE din internetforbindelse, for så ville den ikke
have fungeret i andre problemer. Og en forbindelse går ikke bare død. Så spar
dine point, hans svar er simpelthen for "halvfærdigt".

5) Opgrader BIOS på grafikkort og bundkort, så du er sikker på at du har de sidste
patches installeret.

6) Opgrader ALLE driver til bundkort, IDE, grafikkort.

7) Sørg or at din windows er opgraderet med ALLE patches som microsoft har på
deres website
Og så held og lykke til og smid for pokker win me VÆK og brug enten windows 98 SE
eller den nye windows XP, den vil du sjældent få problemer med. Ligesom den er hamrende stabil

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-04-02 23:42

Hej Zonker!

Hvad mener du med det, som jeg har skrevet i flere indlæg, så svarer jeg ikke for at samle point som nogle gør. Nogle andre kommer med det ene vanvittige tips efter det andet, som jeg ikke tror på der er ret mange der kan bruge til n s...!

Jeg har kørt Windows ME i mere end et år, og er meget tilfreds med det. Det har en god systemgendannelse, som jeg bruger ind i mellem, når jeg har installeret et eller andet program som ikke er testet i Windows ME.

Som jeg også tidligere har skrevet er det den sidste løsning at formattere og installere på ny - men du kan måske ikke læse?

Den løsning med at sørge for at der ikke kommer meddellelser fra ens firewallprogram og i mit tilfælde zonealarm var årsagen til at min PC satte sig fast når jeg spillede Counter Strike.

Dine øvrige kommentarer vil jeg til dels give dig ret i, men du skriver, at man skal opgradere alt, dette er da også rigtigt i mange tilfælde; men i flere tilfælde viser det sig, at man bare får problemer et andet sted.

På en af mine andre Pc'ere kører jeg med Windows 98 SE og den har jeg haft større problemer med end Windows ME som jeg benytter på min nyeste PC.

Spiller du forøvrigt selv Counter-Strike? Fordi så har du som så mange andre oplevet lige pludselig at gå død uden nogen direkte årsag, udover at man kan se at modemet arbejder på livet løs og hvis man er heldig ved at trykke på ctrl+alt+delete kan redde situationen, så man bare kan starte op igen i programmet - det har jeg da været ude for ligesom mange andre.

Til Pui!
Det kunne være på sin plads, at du investerede i et lidt større og nyere grafikkort; på min anden PC, den med Windows 98, var jeg oftere ude for at min maskine frøs og på den PC har jeg et grafikkort lignende dit.

Held og lykke med det videre og point kan du gøre med hvad du vil!
Mvh
Bajrne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-02 22:09

"pui" <pui.news@kandu.dk> wrote in message
news:9Nex8.2127$HZ2.225827@news000.worldonline.dk...
> Hej Hjælp!
>
> 440 point til den der kan hjælpe mig!
>
> Min PC fryser efter ½ time, når jeg spiller Counter-Strike. :(
> Hvad gør jeg? Jeg har prøvet ALT hvad vi kender til og alle slags
> drivers!
> Jeg har lige fået byttet helt ud, hvad der var i min PC, untagen mit
> graffik kort.
>
> Lidt info om min PC:
> Athlon 1,3Gmhz, 512Mb DDR ram, DX 8.1, NVIDIA RIVA TNT2
>
> Jeg håber at nogle kan hjælpe mig!
>

Kan høres ut som om noe går varmt. Prøv å kjøre med åpent kabinett for bedre
lufting.

---------------------------------------------------------------
Pirill Hoinnsåker
- It's been a while since I was born - that does not make me OLD
-----------------------------------------------------------------

Godkendelse af svar
Fra : pui

Dato : 24-04-02 16:07

Hej

Jeg har formattere og installerer Windows Me igen
Så nu virker den (3 timer, hvor der ikke har være fejl)

440 point gået til #Ishoey# for han kom først! (Selv om det var en kommentar)

Sorry til Bjarne_H
Til Zonker se lige på dette: http://www.kandu.dk/dk/tip/1301

Med Venlig Hilsen Pui

Kommentar
Fra : pui

Dato : 24-04-02 17:22

sorry sorry Isheoy jeg fik klik forkert!!!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-04-02 17:31

Hej PUI og Ishoey!

Jeg ved ikke hvad du mener med at klikke forkert, Ishoey svar til dig var jo kun en kommentar!

Nogen gange når jeg har sendt en kommentar har jeg fået svar tilbage, at det var dumt at jeg ikke havde kommenteret som et svar, fordi så havde jeg fået point!

Ishoey - fortæl mig hvordan jeg bærer mig ad med at overføre point til dig og jeg skal gøre det.

Kan jeg evt. oprette et spørgsmål til dig som du kan svare på?

Ishoey svar venligst tilbage hvad jeg skal gøre!

Mvh
Bajrne H

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 24-04-02 18:21

Hej Bjarne_H

det er okay!

Du kan oprette et spørgsmål som jeg svare på! Okay

Hilsen
Ishoey

Ps. TAK!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-04-02 23:24

Som tidligere ansat i et større teknisk afdeling, (edbfirma) med 60 ansatte og diverse
maskiner til gennemgang, kan jeg kun konstatere at vi på 6 foreskellige modeller
havde et utal af problemer med windows ME. Det blev aftestet på 24 maskiner, så
jeg har ligesom noget at have det i med windows ME.
Det er microsoft's største bummert, udover de første versioner af windows. SJældent
har jeg oplevet noget mere ustabilt end windows ME, hvorimod man kan sige det
absolut modsatte om windows XP, derfor min anbefaling om en opgradering.
Når man arbejder proffessionelt med IT og dagligt er vant til at arbejde med 4-5
forskellige operativsystemer og andre finurligheder, er det af bitter erfaring og ikke
andet jeg udtaler mig....
Så bjarne du skriver selv at den sidste løsning er at formattere nmaskinen og
installere os påny, det er vi fuldstændige enige i.
Og derfor undrer jeg mig også når ishoey kommer med det som det allerførste
forslag, det finder jeg faktisk en smule vanvittigt.... men det er jo ikke første gang
jeg oplever vedkommendes mærkelige tilbud til folk..."formatter din maskine,
start helt forfra og din verden er som ny".....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 13:11

Det er helt sikkert din grafik kort , køb et geforce 3 ti-200
"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse
news:aa3udg$1m21$1@news.cybercity.dk...
> pui wrote:
> > Hej Hjælp!
> >
> > 440 point til den der kan hjælpe mig!
> >
> > Min PC fryser efter ½ time, når jeg spiller Counter-Strike. :(
> > Hvad gør jeg? Jeg har prøvet ALT hvad vi kender til og alle slags
> > drivers!
> > Jeg har lige fået byttet helt ud, hvad der var i min PC, untagen mit
> > graffik kort.
> >
> > Lidt info om min PC:
> > Athlon 1,3Gmhz, 512Mb DDR ram, DX 8.1, NVIDIA RIVA TNT2
> >
> > Jeg håber at nogle kan hjælpe mig!
>
> Det er sgu sikkert dit grafikkort. :)
>
> Juhu, 440 point!
>
> Hvad fanden kan man bruge point til på Usenet? Nårh jo, ingenting.
>
> --
> Jacob
> Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG
> Woyzeck: http://woyzeck.homepage.dk
>

Kommentar
Fra : NJK

Dato : 26-05-02 21:14

Har den crashet inden ?

Kommentar
Fra : bamse55

Dato : 03-06-02 19:10

jeg 100 på at hvos du skifter til WIN98 kører det