/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD -R og DVD +R
Fra : pepsimax
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 29-02-04 23:34

Hej med jer

hvad er forskellen på

DVD -R og DVD +R

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 29-02-04 23:36

Hey
Det er selvformatet. De fleste brændere kan klare begge typer. Men -R er den der er kompatibel med flest afspillere.

Mvh Micjo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 23:37

Der er ingen forskel.
Det er blot firmaerne der ikke kan blive enige om at bruge samme standard.
Så -brændinger ikke kan læses på andre maskiner end dem der kan vise -
Og det samme for +

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 23:43

Det eneste du skal sørge for at at købe de samme medier som din brænder kan klare.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 01-03-04 00:01

Hej igen

Min brænder kan brænde både - og +
men hvad kan lettest læse på andre drev

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-04 00:03

Det format som den anden har. De er lige gode.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 00:48

Der er den forskel at på DVD+RW kan man ikke slette noget af indholdet, men må formatere hele skiven.
micjo: "De fleste brændere kan klare begge typer." Ja ja, det er nu først i den senere tid de er kommet. Men det er også ligemeget for pepsimax`s kan jo.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-03-04 07:34

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 01-03-04 09:10

"Dumt spörgsmål":
Hvordan ved man hvilket format ens DVD bränder kan spille/brände?

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 01-03-04 09:10

DVD - formatet er det der funker på de fleste afspillere under fjernsynet og giver mindst skuffelser!!! Det er jo også den billigste skive, så hvorfor betale mere for flere problemer ()

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-03-04 10:37

http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php her kan i se hvad jeres brænder/afspiller understøtter

Kommentar
Fra : kwp33

Dato : 01-03-04 16:21

jo jo. den en er kloger en den anden...
jeg har først lige fundt ud af at rw betyder rewitable. og en aden prisen end dvd-r
nogen der ved hvor de er bliiiiigst england sverig tyskland??'

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-03-04 17:10

Først og fremmest skulle du finde ud af hvad din brænder kan brænde ,derefter skulle du finde ud af hvad din afspiller kan afspille.Du kan sgu ikke putte + medier i en - brænder og du kan heller ikke putte + medier i din - afspiller,dernæst er der ingen der er ude på at genere dig med svarene,
og så kunne du også vise din påskønnelse til div svarere inden du jager videre til næste spgm

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 01-03-04 17:17

nierle.de

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 01-03-04 17:18

du får dem ikke billigere andre steder, hvad er det for en brænder du har?

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 02-03-04 09:47

Hello igen...

Jeg har en HP300i dvd bränder og tjekkede media informationen som I ser herunder. Nu er jeg dog lidt forvirret da der både står plus & minus... Vil det så sige at det er lige meget om jeg anvender + eller - DVD... Bare jeg bränder i et format som andre kan läse hvis jeg ikke selv skal spille den op?

/ dux

Write compatible:

CD-R, CD-RW, DVD+R, DVD+RW

Read compatible:

CD-ROM, CD-ROM XA, CD-I, CD-Bridge, Photo-CD
CD-R, CD-RW, CD-Video, DVD-ROM, DVD-Video, DVD-Audio, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Disc storage capacity

DVD+R = 4.7 GB
DVD+RW = 4.7 GB
CD-RW = up to 700 MB (unformatted)
CD-R = up to 700 MB (unformatted

kilde:
http://h20015.www2.hp.com/hub_search/document.jhtml?lc=en&docName=npg40846

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-03-04 12:03
Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 12:30

Er De forvirret eller hvad........................Se næste afsnit.
Hvem er det egentlig der stiller spørgsmål i DETTE spørgsmål.
Spørgeren har vel fået svar.

"dux_delux"
Opret dog dine egne spørgsmål.
Det andet forvirrer kun.

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 02-03-04 14:08

jajaja...sorry!!!!!
Tänkte bare at andre måske sad med samme spörgsmål og kunne läre af dette når nu vi alligevel havde emnet oppe til diskussion, präcis som jeg lärte mig af oventstående! Dette er vel et diskussionsforum eller hvad??

/ undskyld fra Dux, om jeg har forulempet nogen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 14:12

Godt ord igen.
Men det kan jo hurtigt blive til en større testside for DVD brændere, og det er lidt langt fra spørgsmålet.
Men pepsimax kommer vel selv på banen.

HALLOOOOOOOOOO "pepsimax" er du der......

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 02-03-04 14:14

No hard feelings!

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 02-03-04 14:30

lad vær med at fylde vores post med jeres ligegyltige diskusioner TAK

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 02-03-04 14:51

Hej med jer

forsæt bare debatten

jeg lytter gerne med

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-03-04 14:56

Nu kører jeg da også rundt i spørgere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 15:02

"pepsimax"
Dit spørgsmål er besvaret......
Vi kan da godt fortsætte debatten, og fortsætte med smalltalk men det går som sagt ud over alle der abbonerer på spørgsmål i denne kategori.
Så luk hellere spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 02-03-04 18:36

Hej 'pepsimax'
Har selv rodet lidt med at finde ud af det samme som du spørger om. Jeg faldt over denne side:
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
Jeg syntes selv den er ret informativ m.h.t. alle DVD-typer m.v.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-03-04 19:12

Det kniber åbenbart med at klikke på nogle henvisninger ,og læse lidt selv

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 02-03-04 19:14

så må det være nok

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:08

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 07:26

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:07

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 14:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen