/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Lord Of The Rings 1-3
Fra : Brommi
Vist : 596 gange
200 point
Dato : 29-02-04 22:38

Nu har jeg set alle LOTR flere gange og der er noget som jeg har undret mig meget over. måske kan nogen herinde hjælpe mig?
i starten af LOTR 1 siger de at der blev lavet 12 ringe som forskellige folk fik!... men der blev jo så lavet den specielle ring som skulle herske over alle de andre ringe.
I slutningen af LOTR 3 siger Eovyn (eller hvordan det nu staves) "Citat: the power of the three rings has ended"...
Mit spørgsmål er:
Hvorfor siger hun 3? Hvor mange ringe er der?

btw, Det er den fedste film der nogensinde er lavet! :D

mvh Brommi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-02-04 22:48

Læs lidt her. Derskulle være 19 ringbærere + ringen, som kunne herske ove de andre ringe.
http://www.sf-film.dk/undervisning/detotaarne/personerne.htm
mvh ans

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 29-02-04 23:31

Hun mener sikkert de 3 ringe Elverne har... Alle elverne rejser jo til sidst. Det hun siger har ikke noget med hersker ringen at gøre.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 01-03-04 00:02

Nu har jeg læst lidt om ringene.
Herskerringen
Alfernes tre tinge
Dværgenes syv ringe
Menneskenes ni ringe.
Så det er elvernes ringe der tænkes på.
http://www.mariawagner.dk/mn-index.html

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-03-04 00:28

I midt sidste link er det nederst på siden det står.

mvh ans

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 01-03-04 00:40

Hvad er der lige med alf´s 3 ringe ? Ans... Hjælper den han til at få katte eller hvad er deres kraft.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-03-04 00:57

En tastefejl

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 01-03-04 11:39

En anden sjov/kedelig ting jeg kom til at tænke på, var at det var ca. 3000 år siden den sidste alliance gjorde det af med Sauron...
3000 år! Der er dælme ikke sket meget i forbindelse med udvikling i de mellemliggende 3000 år.
Det må være pga. de konservative elver, som har styret indtil nu. Godt at menneskerne nu kommer til så vi kan få lidt gang i udviklingen

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 01-03-04 19:09

Tak for svaret allesamen. utroligt at man får et ordentligt svar så hurtigt... det havde jeg ikke regnet med

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 01-03-04 19:10

Tak for svaret ans.