/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
farvekode YAmaha fs1, årg. 1976
Fra : konsul
Vist : 6525 gange
150 point
Dato : 29-02-04 22:31

Jeg har et stort problem..jeg er ved at restaurere en yamaha fs1, årg 76.

Jeg mangler farvekode til tank og sidedæksler. Den er matalicblå.

Er der nogen der ved hvor man skaffer den farvekode ??

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 22:34

Hos en Yamaha forhandler - han må have farvekoder til de forskellige typer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 22:35

Så ikke lige at den var meget gammel.
Så det er nok bedre at maile til fabrikken og håbe de kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 22:39

Tag tanken med hen hvor du kan få blandet farver så de kan lave nogle prøver et sted hvor man ikke kan se det da det alligevel ikke altid er den samme farve der passer mere pga sol og ælde altså hen til en autolakerer feks .Mvh Sune

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 29-02-04 22:50

REFI>tak for hurtig svar. Desværre er det endnu ikke lykkes at finde mailadresse direkte til YAMAHA MOTORS, forhandlerne er ikke til nogen hjælp..

Snowich> Tak for svar, din ide er god nok..men desværre, delene jo malet i alle andre farver end den originale.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 22:58

Netop derfor skal du gå til autolakeren han kan jo blande lige netop den Tone du gerne vil have Jeg var engang på et stort værk og fik ordtnet en del inde hos malerne for lidt øl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 23:02

Prøv da nedennævnte email - ifølge dem selv er det også den der modtager forslag osv. - Det er da et forsøg værd.
Giv dem alle data du har og kryds fingrene. Den anden er til yamahaimportøren - men den har du nok.
http://www.yamaha-motor.dk/
order@ymegs.com.

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 29-02-04 23:11

Sunowich> det fremgår desværre ikke tydeligt af mit spørgsmål, men det er den originale farve jeg søger. så gætteri går ikke....

REFI> tak for mail adresse, men du skriver ikke hvem den er til, er den til YAMAHA Motors ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 23:13

Det sku da ikke gætteri det er håndværk for proffe men det må du selv ligge og rode med Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 23:15

Ja - det er til yamahas europæiske importlager. Det ligger i England - Så du skal nok skrive på engelsk.

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 29-02-04 23:26

REFI> Tak du, det vil jeg prøve..så må vi se om det ka' give et svar,,og nogle point

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 23:32

Ellers vender du bare tilbage.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 00:33

Nu kommer det jo an på om det er til: FS1N, eller FS1S eller FS1K der alle blev lavet i 76, farvekoderne står ikke i den orginale servicevejledning/håndbog som jeg har, da den kun omhandler el og motordele, men det står nok i Haynes manualen:
http://www.car-repair-manual.com/Yamaha/Yamaha_15.html
http://intra.nakskov-gym.dk/biblio/Guide2/side95.htm
http://hjem.get2net.dk/ktrs/knall/knall-data/knallertdata.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 01-03-04 21:05

pallebhansen>Tak for svar. Det er faktisk en fs1E-dx. Jeg har også den orginale værkstedshåndbog, hvor der som du siger; ikke er oplyst farvekoder. Efter hvad jeg er oplyst fremgår favekoder heller ikke af Haynes manualer.
Og desværre har jeg været dine links igennem tidligere.
MEN tak for indsatsen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 22:15

Nu har jeg lige set Discovery, hvor de renoverer gamle motorcykler, de sagde at de bag et sæde eller under lakken, kunne se den nøjagtige orginalfarve, som de så kunne få lavet magen til. Nu kan man jo sige at der findes mange der ikke er rørt med hensyn til farve, og hvis du "kopiere" den så godt det kan lade sig gøre, er det vel ikke "snyd", eller er det?
Man kan vel aldrig få noget 100%, heller ikke farve, selvom man kender RAL-koden, så er det jo ikke den samme type maling som japserne brugte, og der vil så være en lille forskel.
VH Palle Hansen
NB. Feks. så skulle alle være med 10 mm karburator orginal, men jeg har kun mødt 16 mm, men måske fik køberne forhandleren til at levere en størrer, eller han fik knallerterne "lidt ulovlig hjem", man kunne jo spørge en gl. forhandler?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 02-03-04 19:41

pallebhansen> din ide er god nok, men igen sådan en gammel knillert har jo været igennem mange ombygninger...så under de 30 lak lak findes ikke den farve jeg skal bruge. Tank har nok været skiftet op til flere gange.....
Med hensyn til karburator: Orginalt sidder der 16 mm karburator på, det er kun til det danske marked at den blev leveret med 10 mm pga. lovgivning.
HAr prøvet nogle af de gamle forhandlere, ikke med det store held.
Men kom endelig med flere konstruktive foreslag

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 02-03-04 19:43

REFI>så fik jeg sendt mail til importør du foreslog, så må vi se hvad der kommer ud af det.....

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 02-03-04 20:41

REFI> det var dælme hurtigt svar fra England, desværrre uden det ønskede resultat...:
Thanks for your question. Unfortunately I can only help with Yamaha
Motor Giftshop related questions. Please contact your local Yamaha
Dealer for more information.

JOW det er jo prøvet.....

Modtager gerne nye forslag......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 20:42

Vi håber

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 22:52

Citat: "Orginalt sidder der 16 mm karburator på, det er kun til det danske marked at den blev leveret med 10 mm pga. lovgivning."
Ja vi er da også i Danmark, og yamaha var i en årrække den mest solgte knallert, så hvorfor kører de så allesammen rundt med "org." 16 mm karburator.
Men nogle FS1 er nu aldrig blevet malet på stellet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 23:04

Ja havde de været lidt smarte havde de vel skrevet til HVEM og ikke bare local.
Du er nok rendt ind i et større problem.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 04-03-04 17:21
Kommentar
Fra : konsul

Dato : 04-03-04 21:03

jeansgade> tak for link, ta'r lige en snak med Kaj.....gode billeder af Yam'ser, desværre lige et år for nye...

Accepteret svar
Fra : jeansgade

Modtaget 150 point
Dato : 05-03-04 11:45

sidder der to aftagelige emblemer på tanken?
Kunne Kaj hjælpe?

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 05-03-04 19:56

jeansgade> har desvære ikke haft tid til at kontakte ham i dag.
Nej den er ikke med aftagelige emblemer. jeg så lige de billeder igennem ígen, Det ene billed viser faktisk en model (den med cromspeedometer) som må være ælder end min 76'er. Tanken er slankere på min, men stadig med metal sideskjold.
Men det er faktisk lykkes mig at finde et billed af modellen, i den rigtige farve. Desværrre står den lidt i baggrunden, så tror ikke jeg kan få den rigtige farve ud af det....
Billed (FS1-DX brochure) kan ses på dette link http://www.fs1e.co.uk/gallery.html

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:06

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : konsul

Dato : 09-07-04 00:34

Tak for svaret jeansgade.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 10-07-04 12:30

Så lidt!

Kommentar
Fra : da14

Dato : 05-01-05 21:26

hej vil bare lige hører om du fandt de farve koder ?? da jeg også mangler dem håber du kan hjælpe.

/Kristian

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 07-01-05 19:45

da14: desværrre projektet har ligget stille af forskellige årsager, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men hvis du skulle finde frem til den korrekte farve hører jeg meget gerne fra dig.

GO' WEEKEND