/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
"Global" print
Fra : zxcvbnm1
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 29-02-04 22:17

Jeg vil godt have et ikon - evt. med et bagvedliggende javascript - der når man klikker på det skriver indholdet af mit hovedframe ud. Ikonet skal være synligt i mit headerframe men altså virke på indholdet i mit indholdsframe. Har nogen et godt forslag.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-02-04 22:59

Prøv at lege lidt med dette her:

<HTML>
<HEAD>
   <TITLE>Screen Dump</TITLE>
<SCRIPT language=JavaScript>
<!--
function Druckfarben()
{
parent.document.bgColor = "white";
parent.document.fgColor = "black";
parent.document.linkColor = "black";
parent.document.vlinkColor = "black";
parent.document.alinkColor = "black";
parent.document.body.background = "";

parent.focus()
parent.print()

parent.history.go(0);
}

//-->
</SCRIPT>
</HEAD>

<BODY>
<INPUT onclick="Druckfarben ()" type=button value=Udskriv>
</BODY>
</HTML>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-02-04 23:02

Du kan placere dette i den frame som du vil udskrive.
Vælg selv om du vil have linktekst, knap eller icon!

Jeg har brugt dette script i flere hjemmesider, hvor information kan udskrives, og det virker godt (hvis modtagerens browser understøtter javascript)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 12:56
Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 01-03-04 20:56

Til MOLOKYLE: Skal der ændres i scriptet - udover FRAMENAME. Jeg har pastet det ind efter anvisningen, men det virker ikke.

Til Severino: Jeg får en fejlmeddelelse, der siger noget i retning af:
Linie 32
Tegn: 1
Fejl: Et objekt var ventet
Kode: 0
URL: File//c:\Amtet_nyt_design\header.htm

"Header" er mit topframe, hvorfra udskrivningsfunktionen skal kaldes, og det er der jeg har pastet scriptet ind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 21:03

Har du set eksemplet ved at klikke på linket 'See Example' øverst på siden ??? Når du har åbnet eksemplet kan du med højreklik vælge Vis kilde.. og nærlæse koden. Den skulle være selvforklarende.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-04 22:39

Nu er java-script's noget mere drilagtige end den almindelige HTML, så selv små ændringer i scriptet kan give fejlmeddelelser som man ikke lige kan gennemskue, hvis man ikke er særlig god til det.

Jeg er ikke ekspert, men ovenstående eksempel har jeg brugt flere gange og det har da virket i disse tilfælde, så måske skulle du nærlæse teksten igen, helt ned i detaljer, fordi det er så vigtigt i Java Script

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 01-03-04 22:41

Til Molokyle: Jeg har nærlæst koden og rettet så scriptet passer til min side. Jeg får stadig en fejlmeddelelse om, at der opstod en fejl på siden. Tilsyneladende er det der sker, at scriptet forsøger at skrive det ud, der står i min venstre frame. Jeg tror det, fordi der i fejlmeddelelsen i linien URL refereres til den side, der aktuelt er åben i mit venstreframe, der hedder hovedmenu, men som jeg ikke har henvist til noget sted.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 18:39

zxcvbnm1 -> Er du kommet videre med det ? ..og undskyld jeg ikke har reageret før

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 19-07-04 12:46

Til Molokyle,
Nej, egentlig ikke. Jeg får stadig den fejlmeddelelse jeg omtalte tidligere.

MVH
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 13:18

Smid en URL, så kigger vi på det. Læg også koden fra din inex.html her så vi kan tjekke dine FRAMENA. Det er jo parameteren name="..." der menes med FRAMENAME ikke URL'en eller filnavnet
Citat
hange FRAMENAME to the name of the frame (you can find
that in your frameset page code) that you wish to print.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 13:20

index.html ...selvfølgelig. Denne ses jo ikke via en URL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 19-07-04 13:29

Til Molokyle,

Jeg får ikke tid til at se på det lige nu, men vender tilbage, når jeg har prøvet det af.

MVH
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 14:42

Helt iorden

Jeg er ude at fiske makrel med den gode skude Øby fra Skovshoved imorgen og går tidligt på puden i aften, så det bli'r under alle omstændigheder først onsdag

</MOL;OKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 20:34

Nåeh... , men nu må jeg hjem

</FARVEL>

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 07-10-04 21:59

Projektet er opgivet. Det var ikke ulejligheden værd.

zxcvbnm1