/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Defekt centrifuge i vaskemaskine
Fra : SvenErik
Vist : 604 gange
40 point
Dato : 23-04-02 13:16

Jeg har en Vølund vaskemaskine som eft. ca. 11 års tjeneste nu ikke vil centrifugere. En har fortalt mig det nok er kullen i elektromotoren der skal udskiftes. Kan jeg selv gøre det og er nogen som kan give nogle hints?

Med venlig hilsen
Sven Erik

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 40 point
Dato : 23-04-02 23:00

Nej det kræver en fagmand p.g.a. stærkstrøm (380 volt). Desuden vil der hvis og når du
selv reparer ting i forsikringsmæssig betydning ved ulykker ikke være dækning fra dem,
hvis det skulle gå galt.

Så jeg ville ofre de 2000 kroner som en ny vaskemaskine koster, og du vil spare en del på
vand og el, hvis du kigger dig efter en miljørigtig model, så de penge du skal punge ud nu
er sparet i mindre forbrug over en årrække.

Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : lassejanne

Dato : 28-10-02 15:05

Jamen, sikke da et utroligt nyttigt svar på en gør-det-selv hjemmeside: "Køb en ny" !!

Jeg tror jeg fremover vil finde en hjemmeside et andet sted.

I mellemtiden: Når din vaskemaskine ikke vil centrifugere er det fordi du skal skifte kondensatoren, sidde ofte i bunden. Pris ca. 100 - 200 kr, og 5 min. arbejde.