/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom computer med belastet lan-forbin~
Fra : reglohzone
Vist : 605 gange
250 point
Dato : 29-02-04 22:03

Har et problem jeg meget gerne vil have hjælp til.
Har på det sidste oplevet min computer bliver ekstrem langsom - samtidig konstaterer jeg en livlig trafik på min lan-forbindelse. Hvis jeg nu river netkablet ud bliver computeren normal. Jeg har haft en "backdoor" på min pc, som Norman Virus Control skulle have fjernet. HVAD KAN DER VÆRE GALT - OG HVAD KAN JEG GØRE?
Har scannet med både norman og med forskellige online scannere...uden resultat.

Håber på hjælp...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 22:07

Det er ikke altid nok at rense for virus da AV programmet ikke kan reparere de skader der er sket med systemfiler.
Virusen kan have efterladt en åben port.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 22:09
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 22:10

Ups fik ik lige teksten med Her kan du køre en test og evt få hjælp Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 22:11

Der findes programmer der kan hjælpe med at fjerne de kritiske filer så man bagefter kan genetablere systemet, men man skal vide hvad man har med at gøre.
Se her:
http://cexx.org/lspfix.htm

Kommentar
Fra : reglohzone

Dato : 29-02-04 22:11

BjarneD: hvad gør jeg ang den åbne port?
Sunowich: hvad skal jeg gå efter på den side?

Nogen der kender en løsning...håber på hjælp.
Sætter point op...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 22:15

Da der jo er testet for virus vil du nok kunne have glæde af dette link:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 29-02-04 22:17

har du kørt ad-aware??? du kan hente det på http://www.twocows.com

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 260 point
Dato : 29-02-04 22:24

Det jeg mener er at du skal forsøge med en system rep. eller hvis du vil være på den sikre side en reinstallation, men inden du går så langt bør du nok teste om der er noget adware der misbruger din PC og det kan du gøre med AdAware.
http://www.lavasoft.de/software/adaware/
Installer programmet og lad det teste.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 22:32

Og et andet godt program til det er også http://download.com.com/3000-2144-10122137.html Mvh Sune Og farvel

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 22:38

Enig i at Spybot er godt, men det finder ikke så meget som AdAware, men har den fordel at det kan sættes til at blokere for adware (spyware)
reglohzone er det volapyk så sig til
Bjarne

Kommentar
Fra : reglohzone

Dato : 01-03-04 00:09

Fandt nogle ting med AdAware...computeren ser stabil ud og har testet portene med flere online tests...
at den nogle gange står og sender/modtager lidt...kan det ikke evt være nogle af de integrerede programmer - altså ikke en backdoor.

BjarneD...point på vej til dig...

Godkendelse af svar
Fra : reglohzone

Dato : 01-03-04 00:10

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 00:13

Glad for at kunne hjælpe