/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tagstige
Fra : storsand
Vist : 2001 gange
64 point
Dato : 29-02-04 21:07

Vores skorstensfejer ønsker sig en tagstige, så han kan gå trygt på vores tag, der er ret stejlt!
Er der gode erfaringer med hhv. stige eller trin og er der evt nogen der har kendskab til billige stiger, eller kan være behjælpelig med at sætte trin op?
Vores tag er ca. 6 m.
København.

Accepteret svar
Fra : smut

Modtaget 74 point
Dato : 29-02-04 21:32

det er meget nemt og montere trin på taget der følger nogle beslag med der skal op under et tegl og rundt om lægtet men gå ned i et byggemarked og spørg så vil de helt sikkert vise dig hvor nemt det er

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 21:57

Nogle skortensfejere tilbyder at sælge tagtrin og montere dem. det er faktisk et lovkrav med trin hvis der ikke kan fejes inde fra loftet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 22:03
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-03-04 01:32

>storsand
Skal du have håndværkere på taget, så kræves Arbejds Tilsynets" krav opfyldet. Stillads med knæ- og .. beskytter.
En skorstensfejer må SELV medbringe sine redskaber .. det er jo en del af opgaven !
Et facade-stillads på grund af 1 times arbejde ?
/PG

Kommentar
Fra : storsand

Dato : 07-03-04 19:39

Tak for svar!
Vores skorstensfejer kan sælge tagtrin, men vil ikke selv sætte dem op, da han ikke har den fornødne forsikring, er det så ikke bedre med en tagstige og kræves der stillads for at sætte den op?
Vi ved ikke om vi selv har modet til det.
v.h storsand

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-04 19:45

En tagstige ruller du op på dens hjul og du skal nok bruge en anden stige for at nå op, og når bøjlen når toppen vendes stigen og den ligger fint. Vend rundt og rul den ned.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-04 19:52

I kan evt Få feks en blikkenslager eller tømrer til at sætte trinnene op så sidder de der og i skal ikke mere tænke på stige(stiger) samt besværet med at opsætte den hver gang i skal have renset Så ville jeg da vælge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-04 20:05

Jeg tilslutter mig at få det lavet ordentligt en gang for alle.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-03-04 20:10

Helt klart, få monteret faste trin, det vil da være et stort arbejde at lægge stige op hvergang, pludselig ligger den der måske i flere dage og ser haerrens ud.
Faste trin du. Hånværkeren kan udføre arbejdet fra en tagstige.
Få et tilbud

Kommentar
Fra : ivan153

Dato : 13-03-04 00:30

Er det bølgetag ,monterer man et stykke vinkeljern ved tagskruerne op langs taget så de danner de trin.Man borer hul i jernet,ud med skruen og igennem vinkeljernet og på igen.En købestige fra fabrikken vil nemt koste 3000kr.
Hilsen Tømren.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 00:43

Hallo husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:02

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:25

HALOOOO

Godkendelse af svar
Fra : storsand

Dato : 24-07-04 22:43

Tak for svaret smut. og alle jer andre!