/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fdisk af 4 gb hardisk, error writing to ~
Fra : siu
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 23-04-02 10:17

Haves et stk. bærbar, med 4 gb harrdisk.......Forsøger at partionere i et stk. på 4 gb. var tidligere på en partion..
Understøtter store drev og så fås fejlen ved undersøgelse af drevintegritet : write protect error writing fixed disk, så spørges der om jeg ønsker størst mulig tilgængelig størrelse og hvis jeg svarer ja der , så skal jeg boote og formateres, der kommer så fejl ved formatering, : prøver at gendanne allokeringsenhed osv. osv. Hvis jeg så skriver nej til at understøtte stor drev, så kommer der ingen fejl ved drevintegritet, men først ved formatering, og så er der 2* 2 gb hardisk. Men det virker altså ikke noget af det, jeg bruger en fdisk fra en gl. win95 install....Har tidliger haft samme fejl på andre maskiner, men har fået en ny hardisk fra forhandleren, jeg spurgte den gang om det kunne være fdisk der ikke dur, men det mente han ikke. HVAD gør jeg ????

Mvh.

Søren Ingemand

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-04-02 10:49

prøv om du kan få fat i en nyere version af fdisk
i win95 første udgave var der nemlig fejl i bl.a. fdisk

du kan hente noget her
http://www.23cc.com/free-fdisk/

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-02 13:21

Jeg faldt over dette freeware program (gratis). Det giver mulighed for at kopiere, ændre og flytte partitioner.

Du har endda mulighed for at køre f.e.x følgende OS på samme maskine : Win ME, Win 2k og Linux.

Programmet hedder : Ranish Partition Manager 2.42

og ligger på nedenstående link :

http://www.webattack.com/get/ranish.shtml

Kommentar
Fra : siu

Dato : 25-04-02 09:22

Jeg har nu forsøgt med begge forslag, men desværre dur ingen af dem, der gives stadigvæk fejl ved formatering ...
Hentede også et format program fra free-fdisk, men dette kunne slet ikke starte.........Fandt en fdisk fra win98, den kunne opdele i part. uden fejl ved integritet, men desværre, er der fejl ved format, men det er også stadigvæk den samme format jeg bruger, måske hvis der er nogen der ved hvor jeg kan få format fra win98, jeg har forsøgt på microsoft hjemmeside, men kunne ikke finde noget umiddelbart. Jeg delte derefter disken op i 2 part. d-drevet kunne formateres uden fejl !!!, men stadigvæk fejl ved c:, forsøgte så at install. win95 på d-drevet, men det kan man ikkke fandt jeg ud af, så slette jeg den primære part. og beholdte kun den secondære, dvs. jeg så havde det tidligere d-drev som c-drev, med desværre så kan man ikke gø're sådan, kunne stadigvæk ikke install. win95, sagde den ikke kunne finde drevet, selvom jeg godt i dosbox kunne se det.... Det der er underligt ved alt dette, er at harddisken fungerede fint indtil jeg slettede part.så hvorfor fa... kan jeg så ikke oprette/formater den igen.......

Er der nogen gode forslag til hvordan jeg evt. kan komme op at køre igen.......

mvh.

Søren