/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvilken firewall ville kunne opfylde vor~
Fra : Djurhuus
Vist : 204 gange
100 point
Dato : 29-02-04 17:43

Jeg bor på et kollegie med 300 lejemål.
Vi er igang med en større omstrukturering af vores netværk og vil gerne i samme omgang tilføre en firewall til systemet, der med sikkerhed er kraftig nok til ikke at blive flaskehals for vores trafik ind/ud af kollegiet.
Derfor søger vi kvalifiseret råd om hardware/software i denne forbindelse.

Krav:

Gerne software baseret f.eks Linux baseret firewall (med web interface) eller måske noget som kan køre på en Sun Ultra1/Ultra10 (også helst noget med web interface).
Skal gerne have DMZ, DHCP, VPN, div. proxier og logning (også gerne grafisk).
Hvis muligt da også gerne antispam og antivirus.
Og til sidst det helt umulige - næsten gratis (eller i hvert fald billig).

Vi haft kigget på tyske ASTARO som kan det meste af det vi har brug for, men som vil koste os over 60.000 kr over de næste 3 år. alene i licenser.

Hvad kan I råde os til?
Er det helt galt med software eller vil det bedre kunne svare sig med en hardware baseret firewall - evt. hvilken i en rimelig prisklasse.

Venligst
Djurhuus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 17:46

Er du der nu igen ??fik du ikke svar i går

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 29-02-04 17:47

Øhh, lad linierne gå igennem store routere i stedet for firewall...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 17:48

Så burde du da ta spørgsmålet og ligge ind som et link altså bare en ide Mvh Sune

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 29-02-04 17:59

Se på mandrake mnf firewall som firewall og proxy.
Se desuden efter mailscanner på en separat mailserver.

Kommentar
Fra : lillegum

Dato : 01-03-04 15:55

Hvad med Symantec Client Firewall? Det har aldrig forvoldt problemer på mit gymnasium, men der er jo heller ikke 300 "lejere"...